• קול אישה.

    בס"ד. שלום רב. יש לי בעיה קטנה. אני חיה במשפחה רק עם בנות, אמא, אבא ו3 אחיות. אצלנו שירה זה החיים, גדלנו על שירה. כמעט כל הזמן בבית אנחנו שרות יחד. לפני חודשיים אחותי הגדולה התחתנה, והיא דורשת שלא נשיר בשבתות לידו. וזה עושה לנו רע, הבית נהיה שקט, איך שאנחנו מתחילו לשיר היא משתיקה אותנו. היא טוענת שקול של שתיים לא מספיק בשביל לא להבחין בקול. השאלה שלי היא, אם אין איזשהו היתר, לא יודעת, אם אנחנו שרות שלושתנו עם אמא.. משהו? אשמח אם תענו לי על השאלה המטרידה. אני.

    הרב יובל שרלו

    14/06/07 00:37

  • קול אישה

    האם מותר לשיר שירים בשולחן שבת, כשיש אורחים ובניהים בנים?

    הרב צבי יניר

    31/05/07 00:50

  • שירת בני ישראל

    שלום נאמר לי שבני ישראל שרו 9 שירות שונות אתמול הייתה שירת הים בפרשה וגם שירת דבורה. מהן 7 השירות נוספות? תודה

    צוות ישיבת פתח תקוה

    06/02/07 11:51

  • קול אישה

    אנחנו בנות אולפנה מהמרכז רוצות ללכת לתיכון חילוני ולערוך שם קבלת שבת,כדי לקרב אותם קצת ליהדות האם זה מותר? האם מותר לבנים לשמוע קבוצה של בנות שרות ביחד? יש לציין כי אף בת לא תשיר סולו! תודה רבה! :)

    הרב דוד צוקרמן

    15/12/06 14:06

  • שירה ליד גברים

    כבוד הרב שלום! רציתי לדעת מה המקור לאיסור על נשים לשיר ליד גברים. זהו הרי לא איסור מהתורה.. ושאלה נוספת - למה אנחנו מחוייבים באותה מידה לחוקים מהתורה ולחוקים שאינם התורה? תודה!

    הרב אלישע פיקסלר

    23/11/06 04:38

  • פירוש לשיר

    אני מדריכה באולפנא ורציתי לבקש אם תוכלו לפרש את השיר ...{כמו שפירשתם שירים נוספים}, אשמח מאוד אם תוכלו לפרשו (אני לא יודעת אם זה אתם אלה שמפרשים את השירים אבל אני מקווה). נ.ב האם יש בעיתיות בשימוש בשיר לועזי להעברת מסר יהודי?

    צוות ישיבת אלון מורה

    27/02/06 01:26

  • ספרות(המשך)

    לכבוד הרב שלומות !!! ראשית אני רוצה להודות לך על התשובה לשאלתי שנית ברצוני להביא כמה ציטוטים מהפואמה שאינני יודע אם הם מתיישבים עם תשובתך ואודה לך אם תפסוק האם מותר לי ללמוד אותה הציטוטים הם: "סלחו לי, עלובי עולם אלוקיכם עני כמותכם" "בואו וראו: ירדתי מנכסי" - את השורה הזאת כאילו הקב"ה אומר. ונאמר על השכינה בשיר " היא תכבש בענן ראש ומעצר כאב וכלמה פורשת בושה" הציטוטים הנה"ל דיי התנגשו לי כי אינני יודע האם יש בהם משום פגיעה בכבודו של ה' יתברך. בתודה מקרב לב

    הרב שי פירון

    30/11/02 18:19