שאל את הרב

קול אישה

חדשות כיפה הרב דוד צוקרמן 15/12/06 13:35 כד בכסלו התשסז

שאלה

אנחנו בנות אולפנה מהמרכז רוצות ללכת לתיכון חילוני ולערוך שם קבלת שבת,כדי לקרב אותם קצת ליהדות

האם זה מותר?

האם מותר לבנים לשמוע קבוצה של בנות שרות ביחד?

יש לציין כי אף בת לא תשיר סולו!

תודה רבה!

:)

תשובה

שלום!
יישר כוחכן על היוזמה לקירוב לבבות ליהדות.
הטוב ביותר לשאול שאלה זו את ראש או רב האולפנה. הוא גם מכיר אתכן, סביר שגם מכיר את תושבי האיזור לדעת מה וכיצד כדאי לעשות על מנת לקרב אותם ליהדות.
באופן עקרוני, ראוי שהקשר שלכן יווצר רק עם בנות אותו תיכון חילוני, ובמקביל לדבר עם מישהו מצוות האולפנה שימצא ישיבה שתלמידיה יוכלו להפגש עם בני אותו תיכון.
שמא תרימו גבה על רעיון זה – מה פתאום יסכימו תלמידי תיכון חילוני להפריד בנים ובנות?
סיפור קצר: לפני כמה שנים עלתה יוזמה של כמה תלמידים שלי להיפגש עם בני גילם להיכרות, שיחות ודיונים כדי שהם יכירו את הנוער שלנו. ראש הישיבה הציע מה שאני הצעתי כאן, ולמרות התמיהה שהוזכרה, שאלנו את המנהל שלהם (תלמידי בי"ס איזורי של קיבוצים מצפון הארץ). למרבה ה"פלא" הוא הבין אותנו ויחד עם תלמידיו ותלמידותיו הוחלט שהבנים ייפגשו עם בני הישיבה והבנות ייפגשו עם בנות אולפנה מיישוב סמוך. המפגשים עברו בהצלחה.
ו"אז נזכרתי" שבהיותי תלמיד ערכנו גם מספר מפגשים עם בני קיבוצים וגם אז אנחנו, הבנים, ביוזמתו ובהדרכתו של הרב נריה זצ"ל נפגשנו עם הבנים, ובנות אותם קיבוצים נפגשו עם בנות אולפנה סמוכה. ההיסטוריה חוזרת...
אפשר אמנם למצוא היתר שבנים ישמעו קבוצת בנות ולא סולנית, אם אינם מכירים אותן, ועדיף גם שלא יראו אותן. אבל אופן זה אינו אידאלי ואם המטרה היא לקרב חשוב שהמפגש כולו יהיה על טהרת האידיאל התורני. כך המפגש יהיה יותר אמיתי וסביר להניח שיתרום יותר.
שבת שלום ובהצלחה!

כתבות נוספות