לעצב שולחן חג ובכלל

אנשים שאוהבים לארח יודעים שחלק מחווית האירוח הוא תפאורה מסביב. כמה הצעות לעיצוב שולחן שיעזרו לשיפור החוויה

חדשות כיפה ענת דרור – מעצבת שולחנות, תוכן שיווקי 17/06/15 14:55 ל בסיון התשעה

לעצב שולחן חג ובכלל
יחצ, צילום: יחצ

נושא עיצוב השולחנות (הן לארועים והן ברמה הביתית) הפך להיות עם השנים יותר ויותר פופולארי
מתוך הבנה שכשיש אסתטיקה ויופי על השולחן מהות וכמות הכיבוד הופכת ללא רלוונטית, והשולחן הופך לאחת האטרקציות למוזמנים, ומוסיף חגיגיות רבה לארוע או החג.
לעיצוב שולחן בופה, אין חוקיות, ויש סגנונות רבים ומגוונים, ואילו לשולחן החג המשפחתי, כדאי ומומלץ לנסות שילובי כלים ובתנאי שהם מתכתבים האחד עם השני.

המבחר הגדול של כלי בית שונים מאפשר שילובים מדהימים ביניהם.
אם נתבונן סביבנו נמצא שיש ברשותנו המון כלים שבדרך כלל אינם בשימוש אבל עם הדבקה של פרחים מעל,עם מילוי של שיפודי ממתקים בתוך, דיגום בתחרה , עיטור בחרוזים ועוד וריאציות לעיצוב הכלי הוא יכול להפוך לכלי הגשה ואירוח דקורטיבי וחגיגי.

קחו כלים שונים(צילום: יחצ)

מפת שולחן - אם בחרנו כלי אוכל צבעוניים, נשתמש במפה בצבע אחיד ורגוע.אם בחרנו כלי אוכל בצבעים סולידיים ורגועים, אפשר לשלב מספר צבעים שילבישו את שולחן החג. למשל : מפה משמנת וראנר בורדו או חום/שחור/ או אפילו זהב. או מפה בצבע לבן ומפיות בצבע סגול, אפשר כמובן פלייסמנטים ומפיות מתאימות, ובתנאי שצבעם יתמזג עם צבע הצלחות . (בתמונה המפה בשמנת בבד יוטה צפוף)

הצלחות וכלי האוכל, בשולחן הבופה - הצלחות זהות ומגיעות בערימה ומונחות בתחילת השולחן.
בשולחן החג הביתי אפשר לשלב מספר סוגים,צבעים וחומרים שונים הם יכולים להיות מאותה משפחה או ניגודים,שזה נהדר.צבע הצלחת של המנה הראשונה יכולה להוות קונטרס לצלחת הגדולה של המנה העיקרית.

הכוסות - בשולחן החג הכוסות לרוב יהיו זכוכית שקופה ומדוגמת וגם כוס יין במידה ומגישים יין.בשולחן הבופה יוגשו ספלים לבנים לשתיה חמה ו/או כוסות זכוכית זהות.

שימו משהו במרכז השולחן(צילום: יחצ)

מרכז שולחן - יכול להיות סממן של נושא המסיבה או החג מקרטון, יכול להיות גם זר פרחים מהודר או סידור יפה או כל אביזר קישוטי שמרמז על קונספט הארוע או כל קישוט מרכזי, שראוי להיות מרכז שולחן החג.

כמה דגשים בעיצוב שולחן שיש לשים לב אליהם.

  • רצוי ששולחן הבופה שלנו יהיה בעל קונספט ברור ומשורבב גימיקים בצבעים מתואמים ובגבהים שונים.
  • ערבוב צבעים הכרחי אך מידתי. היחס שאמור להיות בין הצבעים הינו 60% צבע שולט 30% צבע נוסף ן 10% נגיעה של צבע שלישי.
  • מרכזי שולחן - ישנם סוגים שונים,ואפשר ליצור לבד, רצוי מקורי,ובלבד שלא יתפרס על חלק גדול מהשולחן ויהיה לנו גם מקום להניח כיבוד ואוכל.
  • הפרחים יכולים להיות מפלסטיק או חיים והעיקר שהם לא גבוהים מידי ומפריעים לאורח לראות את היושב מולו.
  • דרך נוספת להוסיף יופי וגם ריח הוא פיזור צמח (ממשפחת עשבי הטיבול) כגון רוזמרין או לוונדר. או לקשור בסרט זר קטן על כל צלחת.
  • אם מדובר בחג,אפשר לקשט את הצלחות של הסועדים בפריטים שהם מסממני החג לדוגמא :בראש השנה נקשט עם יונה לבנה (ניתן להשיג בחנויות חד פעמי) או למי שרוצה משהו יצירתי,לחתוך את חלקו העליון של התפוח ולהכניס לתוכו צנצנת דבש קטנה או נר.בפסח אפשר 3-4 אגוזים צבועים בכסף או זהב ועטופים יפה וכ'ו.
  • אם החלטנו ללכת על נרות יש לתת להם מקום של כבוד או בפמוטים חגיגיים או בסטנד מוגבה ואפשר בשילוב עם פוקטים קטנים של פרחים (כמו בתמונה למטה).
  • כרטיסי מקומות ישיבה, דגלונים, וכו' - לאחרונה כחלק מארגון השולחן,נכנס גם עניין סידור האורחים סביב השולחן,ולשם כך אנחנו נעזרים בכרטיסי שמות ומניחים לכל אורח על הצלחת לאחר שסידרנו כך שלכולם יהיו מקומות ישיבה עם המשפחה המורחבת ולצד המשפחה המצומצמת.כמו כן,נהוג לאחרונה גם לשלב את המילה תודה ואפשר ע"י פאנצ' בצורה הנבחרת ועליה לרשום ולהצמיד לאורח לסכום (כמו בתמונה למטה).גם דגלונים שתקועים בתוך מאפה או מונחים ליד מאכל, חוסכים שאלות והופכים את הכל לברור ומזמין.

משהו אישי לאורחים(צילום: יחצ)

חובקי מפיות- הן פריט משלים וחשוב ,היום ישנם חובקים מכל חומר אפשרי טבעות ברזל מדוגמות,חוטי ברזל מעוטרות, מבד קשיח, פלסטיק ובאין ספור דוגמאות מקסימות את החבק נתאים לצבע של אחד משלושת הנבחרים ובהתאמה.

נרות גם הן פריט משלים , ויש להתאים את צבעם וסגנונם לשולחן שלנו.רצוי שנרות יהיו ה 10% ז"א הצבע הניגודי.

לסיכום, תנו לדמיון חופש, ואל תחששו משילובים ומשינויים - אין סוף לאפשרויות.

הכתבה מטעם : קמין - כלי בית וענת דרור - שולחנות מעוצבים