הגבינה הפופולארית ביותר בישראל: גבינה לבנה למריחה

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב, מעריך כי לקראת החג צפוי גידול של כ-25 אחוזים בצריכת מוצרי חלב, כאשר עיקר הגידול יהיה בגבינות לבנות למריחה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/05/12 17:59 א בסיון התשעב

הגבינה הפופולארית ביותר בישראל: גבינה לבנה למריחה
Muffet-cc-by, צילום: Muffet-cc-by

ב- 2011 יוצרו בישראל 1,338 מיליון ליטרים חלב בקר, 8.8 מיליון ליטרים חלב כבשים ו- 11.4 מיליון ליטרים חלב עזים. הגידול בצריכת מוצרי חלב מייצור מקומי עמד ב-2011 על 2.2% במונחי שווי ערך נוזלים, בעוד הגידול באוכלוסייה נאמד ב-1.9%. כלומר, הצריכה לנפש של מוצרי חלב עלתה ב-0.4%.למרות אירועי המחאה החברתית. סך הצריכה השנתית לנפש נאמדת ב-177 ליטר לעומת 176ליטר ב-2010.

מנתונים של מועצת החלב לקראת שבועות 2012, גבינה לבנה למריחה היא הגבינה הפופולארית ביותר בישראל ממנה נצרכים מדי שנה 53,000 טון. כמו כן, מנתונים נוספים של מועצת החלב התחום שרשם את הצמיחה הגדולה ביותר הוא קטגוריית הגבינות הקשות שרשמה שעורי צמיחה של 6% במונחים כמותיים.

לדברי מנכ"ל מועצת החלב שייקה דרורי, "ישראל היא מעצמה של מוצרי חלב, ביקור קצר בסופר בארץ מציג מגוון רחב של מוצרי חלב נהדרים, המהווים נדבך משמעותי בתפריט היום יומי שלנו. מעבר לתעשיית החלב המפותחת, מתפתחות כיום בישראל מחלבות בוטיק ייחודיות המייצרות גבינות מצוינות".

שיווק מוצרי חלב בקר מייצור מקומי בשנת 2011עמד על 84 אלף טון גבינות לבנות למריחה (כולל קוטג'), 12 אלף טון גבינות לבנות לחיתוך ו-31 אלף טון גבינות קשות ומותכות . 424 מיליון ליטרים מוצרי חלב שתייה ומשקאות, 181 אלף ליטר תוצרת ניגרת ומעדני חלב ו- 6,000 טון חמאה שולחנית. בנוסף שווקו 3,200 טון גבינות מחלב צאן (עזים וכבשים).

במונחי מחירים לצרכן מוערך המחזור הכספי של ענף החלב בכ-9.5 מיליארד ₪ - 25% חלב שתייה ומשקאות חלב, 30% תוצרת ניגרת ומעדנים, 24% גבינות רכות, 19% גבינות קשות ו-2% חמאה. יצויין כי גם בענף חלב העיזים והכבשים חל גידול. ב- 2011 יוצרו בישראל, 8.8 מיליון ליטרים חלב כבשים, לעומת 8.5 מיליון ליטרים ב-2010, עליה של כ-3%. בענף הכבשים לחלב פעילים כ-65 דירים לחלב, הרשומים במועצת החלב. המחלבות מייצרות מגוון גבינות שהבולטות בהן: גבינת פטה וקשקבל. מוצר נוסף מקטגוריה זו ששיווקו גדל מידי שנה הוא יוגורט הכבשים.

בענף העיזים לחלב יוצרו בישראל בשנת 2011, 11.4 מיליון ליטרים חלב עיזים . בעשר השנים האחרונות רשם הענף גידול שנתי ממוצע של 12%. בענף העיזים פעילים 80 דירים. כמו כן, עשרות מחלבות הקולטות את החלב ומייצרות מגוון מוצרים. שיווק המוצרים מחלב עיזים רשם גידול של כ-21% בשיווק גבינות לבנות, גידול של 7% בגבינות קשות, גידול של 27% בשיווק יוגורט וגידול של 32% בשיווק חלב שתייה. בשנים האחרונות נהנה חלב העיזים מתדמית חיובית ואיכותית הן מבחינה בריאותית והן מבחינה קולינרית ומתחרות ערה התורמת לצמיחתו של הענף.