למעלה מ-4,000 משתתפים במסע כיסופים ה-10

למעלה מ-4,000 בני נוער קיימו הבוקר תצפיות בעוטף עזה אל הנקודות בהם היו ישובי גוש קטיף זאת במסגרת מסע כיסופים ה10 שמוביל מרכז מורשת קטיף. "המטרה היא לחבר את הנוער של היום אל רוח קטיף, ההתיישבות החיבור לארץ לאדמה ולעם ישראל", הסביר הרב קובי בורשטיין מנהל התוכן במרכז

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/03/22 18:03 כט באדר א'

למעלה מ-4,000 משתתפים במסע כיסופים ה-10
צילום: מרכז מורשת קטיף

קשה היה לפספס את האוטבוסים הרבים שהובילו ברחבי העוטף למעלה מ-4,000 תלמידים ותלמידות מרשתות החינוך בני עקיבא אמית ונועם צביה. התלמידים זוכים להסברים ממדריכי מרכז מורשת קטיף, נחשפים לעבר היהודי בחבל עזה, מפעל ההתיישבות, רוח הערבות ההדדית, לימוד התורה החקלאות המאבק בעקירה והצמיחה מחדש.

הרב קובי בורשטיין מנהל התוכן במרכז הסביר כי "המטרה שלנו לחבר את הנוער לא רק בידיעה שהיתה התיישבות ושהיא נעקאה אלה מה היו חיי התוכן שלה ולא פחות חשוב את הצמיחה מחדש והמשך העשייה גם לאחר העקירה".



הרב ד"ר יונה גודמן מנהל חינוכי של רשת מוסדות בני עקיבא אמר כי במהלך המסע "איש לא האמין שאפשר לגדל חקלאות פורחת בחולות גוש קטיף, ואיש לא האמין שאנשים שסולקו מבתיהם יסתערו על חבל ארץ נוסף של חולות ויחיו גם אותו. אנו באים היום, אלפי בני נוער ומבוגרים, כדי לינוק מהרוח. רוח של התמדה ועמל, של אהבת העם והארץ, של שותפות בהקמת המדינה והמשך הציונות. רוח שאנו מבקשים לינוק מהם וללמוד מהם, לעצמינו. ללמוד איך אפשר להקים קהילות של ערבות ופשטות, שותפות ונאמנות. אנו מבקשים להמשיך לינוק מהרוח ולהניף אותה, להמשיך לבנות ולהיבנות".

דוד שמחון ראש תחום חיבורים וחברה ברשת אמי"ת הוסיף: "זכינו ואנחנו חיים כיום בארץ ישראל. החיים בארץ עלולים לגרום לנו להתרגל לדבר המופלא הזה שזכינו אליו בדורות האחרונים ולא להרגיש את הנס, היופי והאהבה. יהודים בגלות תמיד כספו לציון ומסרו את נפשם עליה ואנחנו כאן עלולים לפספס את מה שקורה סביבנו. מסע כיסופים הוא הזדמנות עבור כולנו להרגיש כיסופים וגעגועים אל ארץ ישראל. אנשי גוש קטיף מזכירים לנו היום שהמסע לא תם ושארץ ישראל עודנה צריכה אותנו. ואנחנו כאן".

צילום: מרכז מורשת קטיף


הרב גדעון בשן שנעקר מביתו בגוש וכיום משמש רכז החינוך הערכי ברשת החינוך 'נעם-צביה' ציין כי "תלמידי ותלמידות הרשת שלנו מתחברים לסיפור של גוש קטיף מתוך הבנה שהסיפור הזה שייך לכולנו, כל עם ישראל. הנוער לוקח אחריות על המשך חיזוק התודעה והרמת הרוח של העם כולו ביחס לארץ ישראל ולהתישבות בה. תוכנית זאת היא המשך לערכי החינוך שמונחלים במוסדותנו במהלך שנות הלימודים, לחיבור לעם ישראל ולארץ ישראל מתוך תורת ארץ ישראל".

בשעות אלה צועדים אלפי בני הנוער אל שלומית תוך שהם נחשפים לרוח החלוצית ולחקלאות שמובילים עתה מתיישבי הגוש בחולות חלוצה.

צילום: מרכז מורשת קטיף