מרתון קירוב לבבות בשמיני של חנוכה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף ראש יהודי 22/12/19 14:18 כד בכסלו התשפ

מרתון קירוב לבבות בשמיני של חנוכה
צילום: יח"צ

בזמן  שנתניהו  חורך את היכלי הישיבות והחסידות כדי לקרב אליו קהלים נוספים לקראת הפריימריז בליכוד, תנועת ראש יהודי פועלת לקירוב מסוג שונה. במהלך השנתיים האחרונות נפתחו קורסים במתכונות שונות, שנועדו להכשיר את אנשי הציונות הדתית להיות שליחים של קירוב לבבות. זהו מהלך שמציע לאנשי הציונות הדתית לעסוק בשינוי פני החברה הישראלית על ידי חיבור לחיי תורה.

לדברי ישראל זעירא מייסד ראש יהודי ויו"ר התנועה, המחשבה שישנה התנגדות רחבה בעם ישראל ליהדות מקורה בטעות אופטית. לדבריו - רובו של עם ישראל שואל שאלות חשובות לגבי זהותו והוא אינו מתפעל יתר על המידה, ממהלכים פוליטיים ציניים המנסים להפחידו מפני התיהדותה של המדינה. "אני עד לכך בתל אביב. צעירים רבים באים לשמוע בנפש חפצה את הרבנים המרצים בראש יהודי. אנחנו תנועה שמאפשרת למי שמעוניין להתקרב ליהדות, במאור פנים ובפתיחות אמיתית". לדברי זעירא מובן מאליו שלא יכולה להיות כפיה כלשהיא משום שזו עומדת בניגוד גמור לכל מהלך של תשובה אמיתית. "אנחנו פותחים את הדלת ואת הלבבות ומזמינים יהודים פנימה, להכיר את עצמם. מכאן ואילך זו בחירתם מה לעשות עם זה".

בשמיני של חנוכה ב' בטבת (30-12) נפתח קורס במתכונת של מרתון. יום העיון שיתקיים בישיבת נתיב מאיר שבירושלים, נועד לתת ביום אחד את הכלים הנדרשים למי שרוצה לפעול בעם ישראל אבל אינו יודע כיצד.

הרב יהושע שפירא הדוחף ומעודד מזה שנים לעסוק בקירוב לתורה, יפרוש את חזונו לציבור הדתי לאומי הדורש שליחות רלוונטית המתאימה לתקופה. ישראל זעירא יחלוק את ניסיונו רב השנים החל מהקמת התנועה ועד להיום, עם קריאה לאזור אומץ ולומר אמת. הרב מיכי יוספי ילמד את סוד הדיבור הבא מן הלב ויחתום את האירוע בסיפור חיים מרתק המנטור גבי דניאל שחזר בתשובה בעצמו והפך בעצמו למרצה מבוקש.    

צילום: יח"צ

"יש לנו תוכן רב והוא בעל ערך גדול" אומר הרב אהרון אגל-טל, מנהל חינוכי בתנועה "אבל באופן טבעי אין לנו את הכלים המתאימים כדי לפעול. ברור שישנם פערים תרבותיים בינינו ובין אחינו שאינם שומרי תורה ומצוות, וכדי להיות מסוגלים לעמוד במשימה החשובה הזו, אנחנו צריכים להכשיר את עצמנו".

התגובות והמשובים מן הקורסים הקודמים מלמדים על התלהבות עצומה שלא נראתה כמותה שנים רבות. התחושה שתקופת היובש שנגזרה על הציבור הדתי לאומי אחרי גירוש גוש קטיף, מפנה את מקומה לתקווה רעננה של "הנה יש לנו שליחות. יש לנו מה לומר לעולם" או כמו שאמרה אחת המשתתפות הצעירות: "תודה שהשבתם לנו את האמון ביהדות..."

רעות שהשתתפה באחד הקורסי צמא גדול להתחבר ועל נכונות להשקיע זמן ומאמצים כדי להיות כשירים למהלך הזה. כך לדברי אגל-טל.

במרתון הקירוב ישתתפו: הרב שמואל אליהו, הרב יהושע שפירא, הרב פרץ איינהורן , ישראל זעירא, חיים איזנר וגבי דניאל.

יום שני, ב' טבת (30-12) בין השעות 09:30-18:00

לפרטים נוספים הקליקו או חייגו לשרה שמחה -  052-566-5005