היועצת לרמטכ"ל מסבירה: כך תזהו זוגיות אלימה

באיגרת ששלחה תא"ל יפעת תומר - ירושלמי למשרתים בצה"ל מוסבר כיצד ניתן לזהות זוגיות שעלולה להסלים לאלימות ולמי ניתן לפנות בעת הצורך

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/19 17:45 כז בחשון התשפ

היועצת לרמטכ"ל מסבירה: כך תזהו זוגיות אלימה
אלימות במשפחה , צילום: shutterstock

לכבוד יום המאבק לאלימות נגד נשים המצוין היום (ב'), יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם), תת-אלוף יפעת תומר ירושלמי, שיגרה מכתב פומבי בו היא הסבירה לחיילי צה"ל כיצד ניתן לזהות אדם שמצוי במערכת זוגית אלימה, או כזה שעלולה להסלים ולהגיע לאלימות

"אלימות בין בני הזוג מתאפיינת לרוב בספוס מעגלי: תחילתה בוויכוח, המתפתח להתפרצות אלימה. לאחר מכן מגיע שלב ההתנצלות וההתפייסות, ולאחריו- תקופת רגיעה ושלווה- עד להתפרצות הזעם הבאה. זו אינה תאונה, זו התנהגות מכוונת, שברוב המקרים תחזור על עצמה", כתבה היועצת במכתבה. 

צילום: ללא

 

צילום: ללא

 

באגרת מוסבר כי מתחילת 2019 נרצחו במדינת ישראל 11 נשים על ידי בני זוגן. על פי האיגרת, הזוגיות האלימה באה לידי ביטוי בחשדנות רבה, רכושנות, קנאה מופרזת, המובילה להתנהגות אובססיבית, מצבי רוח קיצוניים, בידוד בת הזוג מחבריה וממשפחתה, ביקורת מתמדת על בת הזוג, זלזול ברגשותיה ובהישגיה, התקפות מילוליות על בת הזוג, איומים באלימות ואיומים בפגיעה עצמית. כשאדם רואה כמה מהתסמינים האלו זה צריך להדליק אצלו נורה אדומה. 

בהמשך האיגרת היוהל"ם, תא"ל תומר- ירושלמי מסבירה כי ישנם סוגים שונים של אלימות בין היתר: אלימות פיזית, מינית, נפשית או כלכלית ומדגישה: "גם גברים עלולים למצוא את עצמם קורבן לאלימות מצד בן או בת הזוג, והאמור מתייחס, כמון, לשני המינים".