הצלחות, שערוריות ואופירה אסייג: 10 דברים שלא ידעתם על אייל ברקוביץ'

יש שאוהבים אותו ויש מי שלא אך על דבר אחד אי אפשר לערער, אייל ברקוביץ' כיכב בכל מקום בו דרך. לרגל המעבר המתוקשר מערוץ 12 לערוץ 13 - קבלו 10 עובדות על הקריירה של אייל ברקוביץ', ממגרש הכדורגל ועד למסכי הטלוויזיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 21:22 כ בטבת התשפד

הצלחות, שערוריות ואופירה אסייג: 10 דברים שלא ידעתם על אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ', מהמגרש למסך, צילום: Flash90,Flash90

1. קריירה בלתי נשכחת

ברקוביץ' כיכב במהלך הקריירה ב-8 קבוצות, רובם באי הבריטי: מכבי חיפה, סאות'המפתון, ווסטהאם יונייטד, סלטיק, בלקבורן רוברס, מנצ'סטר סיטי, פורתסמות' ומכבי תל אביב.

2. הורחק ל- 6 משחקים

במהלך עונת 2005, במהלך עונתו האחרונה בקריירה בה שיחק במכבי תל אביב, הורחק ברקוביץ/ מ-6 משחקים ועוד 4 על תנאי, זאת לאחר שקילל את שופט המשחק מאיר לוי במשחק נגד נצרת עילית.

ברקוביץ

ברקוביץ', לא חסרו שערוריות צילום: Roni Schutzer,FLASH90

3. תוכנית בישול באנגליה

בשנת 2013, כיכב ברקוביץ' על המסך במנחה ריאליטי האוכל של YES "רויאל שף". במסגרת התוכנית שישה שפים ממסעדות ביתיות ישראליות טסו ללונדון לתחרות בישול אותה הנחה ברקוביץ'.

4. בעלים של שתי קבוצות

גם לאחר שפרש מהמגרשים, המשיך ברקוביץ' בעסקי הכדורגל, בתחילה כמאמן ובהמשך כבעלים של קבוצות. בשנת 2015 רכש את הפועל ראשון לציון כששיחקה בליגה הלאומית, מועדון אותו מכר ב-2019. בינואר 2021 רכש ברקוביץ' עם עוד שותפים את הפועל פתח תקווה, אך עזב את המועדון באותה שנה.

5. פרסומת עם רונאלדו

בזמן שהפך לטאלנט על המסך ובתקופה בה היה בקשרים טובים עם אשת התקשורת אופירה אסייג, הפכו השניים לפרזנטורים של חברת HOT ובמסגרת אחד הקמפיינים כיכבו השניים עם לא אחר מאגדת הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו. אחת הפרסומות אף מתחיל כאשר רונאלדו נראה קורא את ספרו של ברקוביץ' "הקוסם".

אופירה וברקו, כבר לא

אופירה וברקו, כבר לא צילום: Flash90,Flash90

6. "הקוסם"

במהלך הקריירה, דבק בברקוביץ' הכינוי "הקוסם", זאת בגלל מסירות הקסם שמסר לחבריו בכל קבוצה בה שיחק. בשנת 1999 כתב יחד עם היועץ האסטרטגי אלי קמיר את האוטוביוגרפיה המוקדמת שלו "הקוסם" בה חשף פרטים רבים מתחילת הקריירה.

7. שחקן היובל

כאמור, ברקוביץ' נחשב לאחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי ובפרט במכבי חיפה שם כיכב בתחילת הקריירה וזכה בתארים רבים. בשנת 1998 נבחר ברקוביץ' לשחקן היובל של המועדון.

8. בעשיריה הראשונה

ברקוביץ' העביר את רוב הקריירה באי הבריטי תוך שהוא מספק לאוהדי הכדורגל באי רגעים בלתי נשכחים. הוכחה ליכולתו קיבל ברקוביץ' בשנת 2009 בחר בו עיתון ה"טיימס" הלונדוני כאחד מעשרת הקשרים הטובים ביותר בתולדות הליגה האנגלית. רשימה בה כיכבו כמה מכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר באותם זמנים.

ברקוביץ

ברקוביץ' במדי חיפה, שחקן היובל צילום: Moshe Shai,FLASH 90

9. בעיטה לפנים

בין אינספור הרגעים הגדולים שלו באיים הבריטים, תקרית אחת נותרה בלתי נשכחת. זה קרה בזמן ששיחק בקבוצת ווסטהאם יונייטד אז תועד שחקן הקבוצה ג'ון הארטסון כשהוא בועט בפניו של ברקוביץ', זאת במהלך אימון הקבוצה.

10. אקורד הסיום

במהלך עונתו האחרונה בקריירה במדי מכבי תל אביב, ליווה אותו הבמאי דני ענבר במה שהפך בסיום אותה עונה לסרט הדוקומנטרי "פליימייקר", סרט שסיכם את הקריירה הנפלאה של ברקוביץ' מהכישלון במכבי ועד לשנים היפות באנגליה.