כאב הראש של הממשלה חוזר: בן גביר יציג דרישה חדשה - ישנה

נתניהו אמנם שב לראשות הממשלה, אבל הצרות הם צרות ישנות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ידרוש מחר בישיבת הממשלה לפנות את חאן אל אחמר | המאחז הבלתי חוקי יפונה?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 21/01/23 21:15 כח בטבת התשפג

כאב הראש של הממשלה חוזר: בן גביר יציג דרישה חדשה - ישנה
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעיה חדשה - ישנה: השר לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית  איתמר בן גביר ושרי המפלגה,ידרשו בישיבת הממשלה מחר (א') את פינוי המאחז חאן אל אחמר ומאחזים ערבים נוספים. השר בן גביר אומר כי "חוק הוא חוק ואת החוק צריך לאכוף כלפי כל האוכלוסיות. ביום שישי עם הריסת המאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן, הציגה הממשלה קו חד וברור של אכיפת בנייה בלתי חוקית  ומשום כך עלינו להחיל במידיי את החוק גם על המאחז חאן אל אחמר והבנייה הבלתי חוקית כולה".

מוקדם יותר התבטאה בנושא גם חברת הכנסת טלי גוטליב באולפן "פגוש את העיתונות" ואמרה גם כן כי צריך לפנות את חאן אל אחמר ונראה כי הנושא מתחיל לצבור תאוצה בימין. נתניהו שלמרות הוראת בג"צ לגבי פינויו של המאחז הבלתי חוקי, נמנע מכך בממשלה הקודמת, ייצטרך להתמודד שוב עם הסוגיה.

דני דנון

דני דנון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר וגוטליב לא לבד, במהלך ישיבת הסיעה של הליכוד ביום שני האחרון, איתגר חבר הכנסת דני דנון את הממשלה. דנון העלה את נושא חאן אל אחמר ואמר כי בעוד שבועיים המדינה תצטרך להשיב לבג"צ בנוגע לעתירה של רגבים לפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר וכי תשובתה צריכה להיות ברורה, כך פרסם כתב חדשות כיפה עמיאל ירחי.

מחזיר את חאן אל אחמר לכותרות

דנון אמר כי תשובת המדינה צריכה להיות פשוטה והיא צריכה להציג תאריך לפינוי המאחז. הנושא של חאן אל אחמר עולה מפעם לפעם לכותרות ובעבר כבר סיפק משברים לא קלים לממשלות ישראל, בעיקר אלו מן הצד הימני של המפה. דנון יש לציין, דרש במהלך המשא ומתן על הקמת הממשלה מספר תפקידים אך בסופו של דבר, נחליט נתניהו לא להיענות לדרישותיו. ייתכן ודנון כעט מנסה לאתגר את הממשלה.