מצרכים
- מיכל שימורי תירס
- כוס חלב
- 50 גרם חמאה
- חצי כוס שמנת מתוקה להקצפה
- חצי כוס קמח תירס
- דפי אורז
- 3 ביצים
- מלח, פלפל, טימין
- גבינה צהורה מגורדת
- שום שום
אופן ההכנה
לוקחים את שימורי התירס, שמים בבלבד עם חצי כוס חלב וטוחנים עד שיוצא מחית חלקה וצהובה
שופכים את המחית לתוך סיר קטן, מוסיפים את חצי כוס החלב שנותרה, השמנת, החמאה והתבלינים. מביאים לסף רתיחה
ברגע שהנוזל מתחיל לבעבע קלות, מנמיכים את האש ובזמן שטורפים עם מטרפה שופכים בזרם דק את קמח התירס
מערבבים במשך 2-3 דקות ומוסיפים את הגבינה המגורדת
מעבירים לתבנית ונותנים למחית לנוח במקרר במשך רבע שעה
לוקחים את הביצים, שוברים לתוך צלחת רחבה וטורפים אותן
לוקחים את דפי האורז, מרטיבים אותם במים ואז בביצים
מניחים 3 דפי אורז כך שהקצוות יעלו אחד על השני, ובקצה מסדרים את הפולנטה כך שתגיע מקצה אחד לקצה השני לכל אורך דפי האורז
מגלגלים את דפי האורז לגליל שעוטף את הפולנטה. לוקחים את הגליל ומסובבים סביב עצמו עד שיוצא צורת עיגול למאפה
מסדרים את העיגול על תבנית עם נייר אפייה, מפזרים שומשום, מכניסים לתנור ל-200 מעלות עד שדפי האורז מזהיבים