סמוטריץ' חושף את הגישה הכלכלית שלו: "והיה אם שמוע"

שר האוצר המיועד הסביר בראיון מה יעשה שונה מקודמיו: "ניסו קפיטליזם, ניסו סוציאליזם, אבל יש דבר אחד שלא ניסו - תפיסה כלכלית שנקראת 'והיה אם שמוע'" | עוד הוא אמר: "אכנס למאקרו, למיקרו, לנתונים ולשפה הכי מקצועית בעולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 22:26 יג בכסלו התשפג

סמוטריץ' חושף את הגישה הכלכלית שלו: "והיה אם שמוע"
סמוטריץ', צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הממשלה החדשה טרם הוקמה וייתכן בהחלט כי בעוד פחות משלושה ימים ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יאלץ לקבל הארכה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. בינתיים ועד שזה יקרה, השרים המיועדים שכבר הגיעו לסיכום עם הליכוד, מתבטאים בנושאים עליהם יופקדו בארבע השנים הבאות. אחד מהם הוא יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר האוצר.

בראיון לעיתון "משפחה" פרס סמוטריץ' את משנתו הכלכלית. בתשובה לשאלה מה יעשה שונה מקודמיו, ענה: "ניסו הרבה תאוריות כלכליות, נכון? ניסו קפיטליזם, ניסו סוציאליזם, אבל יש דבר אחד שלא ניסו – תפיסה כלכלית שנקראת 'והיה אם שמוע'". סמוטריץ' הסביר לקוראים: "הרי התורה אומרת: 'והיה אם שמוע תשמעו', אז יש לך שפע כלכלי, יש לך ברכה גדולה".

השר המיועד הדגיש ואמר כי כשר אוצר, "אני אכנס למאקרו, למיקרו, לנתונים ולשפה הכי מקצועית בעולם. אבל שנייה רגע לפני שיורדים למטה, אנחנו יהודים מאמינים. אי אפשר להיות חילוני חובש כיפה, אי אפשר להיות אדם שמתפלל בבית כנסת, ואז לצאת החוצה ולהתנהג כמו חילוני". בהמשך אמר כי אם אנחנו אנשים מאמינים, אז אנחנו באמת מאמינים: "מאמינים שככל שמדינת ישראל תקדם יותר תורה ויותר יהדות, ויותר מצוות יישוב הארץ, ויותר חסד, ויותר ערבות הדדית, אז הקדוש ברוך הוא ישפיע עלינו שפע גדול. אגב, וגם יהיה לנו ביטחון".

כל תפקידי הציונות הדתית

סמוטריץ' כאמור יכהן כשר האוצר, ברוטציה. מספר שתיים במפלגה, אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה ואורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות ושרה במשרד הביטחון. שמחה רוטמן, הפעיל המשפטי הבולט שהפך לחבר כנסת, יקבל את ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת ויוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, מסתמן כי מיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר, ואוהד טל יקבל את ועדת הרפורמות.

המשרד אותו מקבלת סטרוק, "המשרד למשימות לאומיות", הוא בעצם משרד ההתיישבות שיקבל גם סמכויות חדשות ובין היתר יהיה אחראי גם על השירות לאומי, החטיבה להתיישבות, מכינות קדם צבאיות, גרעיניים משימתיים ועוד.

סמוטריץ' לרב דרוקמן אחרי הבחירות: "המשימה הגדולה שלנו להיות כתובת לכולם"