סמוטריץ' מתכונן לאוצר: "אם הממשלה לא תתערב – תהיה פה צמיחה"

לקראת כניסתו לתפקיד שר האוצר, יושב ראש הציונות הדתית בבשורה לציבור הישראלי: "נקל בשורה של סוגיות ביוקר המחיה כבר בתקציב הקרוב" | ומה הוא חושב על הרוטציה עם אריה דרעי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/22 21:15 ט בכסלו התשפג

סמוטריץ' מתכונן לאוצר: "אם הממשלה לא תתערב – תהיה פה צמיחה"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצלאל סמוטריץ' ניהל משא ומתן עיקש עם בנימין נתניהו, ולבסוף השיג לעצמו את תפקיד שר האוצר ברוטציה. בראיון לעמית סגל ובן כספת בתכנית 'פגוש את העיתונות' הוא פירט על כוונותיו והבהיר לאן פניו מועדות בניהול המשרד.

רוטציה לא אידיאלית, לא יעלה מיסים

על הרוטציה, שהגיעה גם למשרדו, מודה סמוטריץ': "רוטציה היא לא דבר אופטימלי, אבל בפוליטיקה יש פער בין הרצוי למצוי", אמר יושב ראש הציונות הדתית. "בשנים האחרונות שרי האוצר לא כיהנו יותר זמן גם מבלי שהייתה רוטציה".

לגביי כוונותיו, אמר סמוטריץ' שהוא לא נוטה להקפיא את המחירים של חשמל, מים וארנונה כפי שהבטיח נתניהו. "נקל בשורה של סוגיות ביוקר המחיה - כבר בתקציב הקרוב", הבטיח השר המיועד. "לא נעלה מיסים בתקופה כזאת".

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' | צילום: דוברות הליכוד

"אם נתניהו יתעקש נבדוק איך אפשר לעשות את זה"

"יש לי ערך גדול להבטחות של ראש הממשלה המיועד", אמר סמוטריץ' על הבטחותיו של ראש הממשלה המיועד. "עמדותיי הכלכליות ידועות, אני איש של שוק חופשי ומאמין שאם הממשלה לא תתערב תהיה פה צמיחה. אם נתניהו יתעקש נבדוק איך אפשר לעשות את זה".

במהלך הראיון נשאל סמוטריץ' על אנשי תעשיית ההיטק הישראלית, שלדברי בן כספית שוקלים את עזיבת הארץ בעקבות עליית הימין. "אני אומר לאנשי ההייטק, מדינת ישראל הולכת להיות עכשיו מרכז השקעות בינלאומי אדיר, דווקא בגלל המשבר העולמי", טען סמוטריץ'. "מדינת ישראל היא סוג של אי מאוד יציב, אנחנו הולכים לקראת צונאמי של השקעות. אני ארסק את הבירוקרטיה, זו ההזדמנות הכי טובה שתהיה לכם. מה גם שאני לא עזבתי את הארץ אחרי שגירשו את משפחתי מגוש קטיף ומצפון השומרון".