סיכומי סמוטריץ' ונתניהו: ההסכם המלא נחשף

לאחר שהליכוד והציונות הדתית חתמו על ההסכם הקואליציוני וכל פרטיו סוכמו, נחשף היום המסמך המלא בין המפלגות. מהישגי הציונות הדתית: תשובות המדינה לבג"צ בנושאי יהודה ושומרון - באישור סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 07:43 יא בכסלו התשפג

סיכומי סמוטריץ' ונתניהו: ההסכם המלא נחשף
נתניהו וסמוטריץ', צילום: דוברות הליכוד

ההסכם הקואליציוני נחשף: לאחר שהגיעו לסיכומים וחתמו על ההסכם הקואליציוני בינהם, המסמך המלא של ההסכם נחשף. את המסמך חשף העיתונאי עמית סגל והוא כולל בתוכו את כל התפקידים והשינויים שייערכו במשרדי הממשלה במשך כל הקדנציה, דבר שהיה חשוב לסמוטריץ', שלא היה מוכן לחתום על הסכם רזה בטרם הקמת הממשלה.

הנספח המלא

הנספח המלא צילום: צילום מסך

לפי ההסכם, יושב ראש הרשימה בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ברוטציה. מספר שתיים במפלגה, אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה ואורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות ושרה במשרד הביטחון. שמחה רוטמן, הפעיל המשפטי הבולט שהפך לחבר כנסת, יקבל את ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת ויוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, מסתמן כי מיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר, ואוהד טל יקבל את ועדת הרפורמות.

המשרד אותו מקבלת סטרוק, "המשרד למשימות לאומיות", הוא בעצם משרד ההתיישבות שיקבל גם סמכויות חדשות ובין היתר יהיה אחראי גם על השירות לאומי, החטיבה להתיישבות, מכינות קדם צבאיות, גרעיניים משימתיים ועוד.

הציונות הדתית ביום הבחירות

הציונות הדתית ביום הבחירות צילום: Sraya Diamant/Flash90

על פי פרסום של כתב ההתיישבות והדתות של ישראל היום אמש (א'), חנן גרינווד, מפלגת הציונות הדתית תמנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון. לצד השליטה על המנהל ועל דרך פעולתו, ועל מת"ע, יקבע סמוטריץ' או שר מטעמו את זהות שני האנשים המשמעותיים ביותר ביו"ש מלבד אלוף פיקוד מרכז ושר הביטחון. בנוסף, במפלגה דורשים לבצע חקיקת בזק עוד טרם הקמת הממשלה על מנת לעגן את תפקיד השר במשרד הביטחון שיהיה אמון על כל נושא ההתיישבות.

לפיד: התערבות פוליטית מסוכנת בביטחון ישראל

בעקבות הפרסום, ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, תקף הסיכום בו ניתנות לציונות הדתית סמוכיות רחבות במשרד הביטחון: "אם יפקיעו משר הביטחון את בחירת מתאם הפעולות בשטחים וראש המנהל האזרחי זו התערבות פוליטית מסוכנת בביטחון ישראל וביכולת הפעולה של צה״ל. החלטה כזו תהפוך את יואב גלנט לשר הבחטחון המסורס והחלש ביותר בתולדות המדינה עוד לפני שנכנס לתפקידו".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', קיבל כמעט כל מה שרצה צילום: Yonatan Sindel/Flash90