מכתב רבנים נגד מינוי מועצת החמ"ד: "מחטף לא מכובד מעל גב הציבור"

אחרי הודעתה של שרת החינוך על מינוי מועצת חמ"ד חדשה, בארגון רבני הארץ הטובה פונים במכתב לראש הממשלה לפיד וכותבים: "אין שום דחיפות במינוי המועצה כעת. האופן שבה המועצה מתמנה יגרום לכך שקול האנשים החשובים ששותפים בה לא ישמע, והחלטותיה לא יהיו מקובלות על ידינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 16:47 ה באלול התשפב

מכתב רבנים נגד מינוי מועצת החמ"ד: "מחטף לא מכובד מעל גב הציבור"
יפעת שאשא ביטון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במכתב לראש הממשלה לפיד שכותרתו "מינוי מועצת חמ"ד במחטף", יוצאים רבני הארץ הטובה כנגד המהלך של שרת החינוך למינוי מועצת חמ"ד חדשה. כזכור, אתמול (ד') דווח על רשימת חברי המועצה החדשים בהם הרב פרופסור יהודה ברנדס, הרבנית אסתי רוזנברג והרב עמיחי גורדין.

"גוף חשוב מאוד לציבור הדתי"

"הובא לידיעתנו כי יש הפועלים למינוי מועצת חמ"ד בתקופה זו שלפני בחירות", כותבים הרבנים. "מועצת חמ"ד היא גוף חשוב מאוד לציבור הדתי ואמור להתוות את הדרך למאות מורים, למאות בתי ספר אולפנות וישיבות ולמאות אלפי תלמידים דתיים בכל רחבי הארץ".

הביקורת מגיעה על רקע הבחירה בדמויות שלדעת הרבנים אינן מייצגות את מגוון הזרמים בציונות הדתית. "הסוגיות שהם אמורים לעסוק בהן, הן סוגיות עקרוניות שאמורות לבטא את דעת הציבור הדתי לגווניו השונים. אשר על כן, אי אפשר למנות מועצה כל כך חשובה באופן שנראה כמחטף לא מכובד מעל גב הציבור".

"אין שום דחיפות במינוי המועצה כעת"

הם מבהירים: "אין שום דחיפות במינוי המועצה כעת. האופן שבה המועצה מתמנה יגרום לכך שקול האנשים החשובים ששותפים בה לא ישמע, והחלטותיה לא יהיו מקובלות על ידינו. אם ישנה החלטה של היועצת המשפטית לא למנות מפקד לגלי צה"ל לפני הבחירות, מכיוון שכבר זמן רב לא מונה מפקד לגלי צה"ל. כל שכן שאין למנות לפני הבחירות מועצת חמ"ד שהתעכבה זמן רב וחשיבותה רבה מאוד. אנו קוראים לכם לעצור את המינוי של המועצה, עד למינוי ממשלה שתִבָחר בעוד כמה חודשים".

על המכתב חתומים הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב דוד חי הכהן, הרב שמואל אליהו, הרב יוסף ארציאל, הרב יהושע שפירא, הרב דוד דודקביץ, הרב חננאל אתרוג והרב שמעון כהן.