מתן כהנא עונה לאבי מעוז: "זה מביך ומבזה, מקווה שימחלו לו"

אחרי שחבר הכנסת אבי מעוז אמר בראיון לכיפה על נציגי הר עציון במועצת החמ"ד: "זה ניסיון השתלטות של מתן כהנא, רבנים זוטרים ושוליים", מתן כהנא משיב אש: "ראינו איך מדבר אבי מעוז על רבנים גדולים, מקווה שימחלו לו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/22 14:34 ה באלול התשפב

מתן כהנא עונה לאבי מעוז: "זה מביך ומבזה, מקווה שימחלו לו"
כהנא., צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

המינויים החדשים למועצת החמ"ד מעוררים סערה, בראיון לחדשות כיפה תקף חבר הכנסת אבי מעוז את המינויים עליהם המליץ חבר הכנסת מתן כהנא ואמר כי מדובר ברבנים זוטרים ושוליים, שר הדתות לשעבר ענה: "זה מביך ומבזה".

כהנא: מקווה שימחלו לאבי מעוז

בראיון לחדשות כיפה אמר כהנא: "כואב לי לשמוע, לכל אורך הקדנציה שלי אני הולך יד ביד עם רבנים גדולים מאוד, הרב יעקב מידן והרב רא"ם הכהן, וכמובן גם הרב סתיו שהוא דיין בהכשרתו, להתבטא כלפיהם בצורה כזאת זה מביך ומבזה, זה אולי ההבדל הגדול ביני לבין אבי מעוז וסמוטריץ', לי יש כבוד עצום לכל תלמידי החכמים, גם מה שמכונה החרדלים, אבל זה חד כיווני כי ראינו איך מדבר אבי מעוז על רבנים גדולים, מקווה שימחלו לו". 

אבי מעוז: "רבנים זוטרים ושוליים, הר עציון לא תשתלט פה"

על הממונים החדשים שחלקם הגיעו בעקבות המלצתו אמר כהנא, "לשמחתי הייתה לי השפעה על הייצוב, יש במועצה הזאת אנשים שמייצגים את המגזר לגווניו, רבנים ורבניות, אנשים מהמיינסטרים הדתי שייקחו את החמ"ד קדימה". 

נזכיר כי בראיון לכיפה אמר מעוז: "למנות מועצת חמד בזמן בחירות זה בדיוק מה שלא עושים בדמוקרטיה, ולכן זה לא חוקי, כל מינוי שהתמנה בזמן בחירות יבוטל אחרי הבחירות. זאת רשימה שבה ישיבת הר עציון יש לה 4 חברים, זה ניסיון השתלטות של מתן כהנא, אותם רבנים זוטרים ושוליים הם יהיו במועצת החמ"ד, הר עציון לא תשתלט פה". 

צפו בראיון המלא עם מעוז