בנט חתם על מסמך: לא אאפשר ללפיד להיות רה"מ

יו"ר ימינה תקף את ראש הממשלה שלא הגיע לעימות מולו: "מנהיג צריך להתייצב, הוא לא פה והנה אני פה. אני מחכה בחצי שעה הקרובה – תגיע" | בנוסף, דרש מנתניהו שיחתום שלא יקים ממשלה על הקולות של עבאס

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/03/21 22:22 ח בניסן התשפא

בנט חתם על מסמך: לא אאפשר ללפיד להיות רה"מ
בנט ונתניהו, צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט הוזמנו הערב (א') לראיון בערוץ 20 ולעימות ראש בראש, לקראת מערכת הבחירות. כצפוי, בסופו של דבר נתניהו החליט שלא להגיע, לעומת בנט שהגיע - ותקף את יו"ר הליכוד. "מנהיג צריך להתייצב, הוא לא פה והנה אני פה. אני מחכה בחצי שעה הקרובה – תגיע" הגיב יו"ר ימינה על הימנעות נתניהו ברגע האחרון.

 

 

בראיון, בנט הציג מסמך חתום בו הוא מתחייב שלא יאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה גם לא ברוטציה, והסביר את המניע לחתימה: "ספין נתניהו הוא שאכתיר את לפיד לראשות הממשלה. לא אכתיר אותו – אני איש ימין והוא איש שמאל. היחיד שהולך עם השמאל זה נתניהו".

בנט הצהיר: "הנה המסמך החתום – אני לא אאפשר ללפיד להיות ראש הממשלה גם לא ברוטציה", ובתמורה, דרש גם מנתניהו לחתום: "אתה תחתום שלא תקים ממשלה על קולות מנסור עבאס. אתה מוזמן עם הרבה כבוד ראש הממשלה, בוא תחתום שלא תקים ממשלה על הקולות של עבאס".

בנוסף, בנט ביקר את החתימה של סמוטריץ' וחברי מפלגתו "הציונות הדתית" על מסמך נאמנות לנתניהו, וכינה זאת "מסמך כניעה", שימנע מהם אפשרות אמתית ליישם את מדיניות הימין שלה התחייבו.

 

מכתב החתימה של בנט

מכתב החתימה של בנטצילום: צילום מסך

 

"בנט חתם על בחירות חמישיות"

תגובות רבות במערכת הפוליטית על המסמך עליו חתם יו"ר ימינה נפתלי בנט, בו התחייב שלא יאפשר ליאיר לפיד לכהן כראש ממשלה, גם לא תחת רוטציה. במפלגת כחול לבן הגיבו כי "קול לבנט הוא קול לנתניהו, בנט חתם היום על בחירות חמישיות או ממשלת ימין קיצונית"

 

 

תקווה חדשה תקפו בחריפות את כוונותיו של יו"ר ימינה: "יש מועמד אחד, ביום שישי היה איתי באולפן, אמר לי נשתף פעולה יחד, עברו רק 48 שעות מאז, בסדר, אז היו לו סקרים קשים ויש לו פעם שהוא לא עבר את אחוז החסימה, בהחלט איזה טראומה, אבל דווקא במצבים האלה צריך לשמור על קור רוח. נפתלי בנט- תודיע שתצטרף לממשלת שינוי, שלא תזחל עוד פעם לנתניהו, שבעט אותך מהממשלה רק בחודש מאי האחרון".

 

בן גביר גם כן הציג מסמך ודרש מבנט: "התחייב שלא לשבת עם לפיד ומיכאלי ושלא תסתמך על קולותיו של מנסור עבאס"

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, התארח לאחר בנט בערוץ 20 מסמך והציג מסמך בו דרש מיו"ר ימינה נפתלי בנט שלא ישב בממשלה עם לפיד ומירב מיכאלי, ושלא להקים ממשלה שתישען על קולותיו של מנסור עבאס. 

בן גביר אמר בשידור כי הוא חושש מאוד מהעובדה שבנט מסרב להתחייב להיכנס לממשלת 61 בראשות נתניהו, ומנגד לא שולל ישיבה באותה ממשלה עם לפיד ומירב מיכאלי.

צילום: צילום מסך