אנשי תקשורת מימין מחזקים את סמוטריץ'

אנשי תקשורת מימין מודיעים על תמיכה במפלגת הציונות הדתית לקראת הבחירות. ריקלין: "חשוב שהוא יעבור את אחוז החסימה". מגל: ״קול אחד לליכוד וקול אחד לסמוטריץ׳"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/03/21 18:14 ח בניסן התשפא

אנשי תקשורת מימין מחזקים את סמוטריץ'
עם ראש הממשלה, מתוך חשבון הטוויטר של ינון מגל, צילום: צילום מסך

יומיים לבחירות: אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין הודיעו היום (א') כי הם תומכים בבצלאל סמוטריץ׳ ומפלגת הציונות הדתית.

״אני החלטתי בבחירות האלו להצביע לבצלאל סמוטריץ׳, אני סומך עליו. הוא ערכי ואידיאולוגי. חשוב שהוא יעבור את אחוז החסימה בשביל שתקום ממשלת ימין אמיתית בראשות בנימין נתניהו.״ אמר ריקלין.

״אני ואשתי החלטנו לתת קול אחד לליכוד וקול אחד לסמוטריץ׳.״ אמר מגל שבעבר התמודד לכנסת ברשימת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, כיהן כחבר כנסת במשך כשמונה חודשים.

מגמת התמיכה בסמוטריץ' ממשיכה לאחר שראש הממשלה בנימין נתינהו הודיע מספר פעמיים כי הוא תומך במפלגת הציונות הדתית ומבחינתו ניתן להצביע גם להם. אמש ביקש נתניהו מהרב מאזוז להביע תמיכה בסמוטריץ', כעת העיתנואי מגל וריקלין שהינם תומכים נלהבים של נתניהו מביעים גם הם תמיכה במפלגת הציונות הדתית.

התמיכה בסמוטריץ' נובעת מהחשש של נתניהו כי מפלגת הציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה, וכך נתניהו לא יכול להקים ממשלה צרה של 61 מנדטים.  

השניים מצטרפים לעיתונאי בועז גולן שהודיע בשבוע שעבר על תמיכה בציונות הדתית אף הוא: "לכל אזרח בישראל ברור שלא תקום כאן ממשלת ימין אם הציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה. אם הציונות הדתית של סמוטריץ׳ את בן גביר לא תכנס לכנסת – ראש הממשלה בנימין נתניהו יסיים את תפקידו. הרבה לפני הזמן. במקומו – תקום כאן ממשלת שמאל מסוכנת. כזו שתיתן לחבורת בג״ץ לממש את הריסותיהם להחרבה של ממש."