מתן כהנא: "מוסדות הציונות הדתית על סף קריסה"

בעקבות דחיית תקציב המדינה, מוסדות רבים בציונות הדתית נקלעו למשבר כלכלי חמור שמאיים על המשך תפקודם. חבר הכנסת כהנא פנה לשר האוצר בקריאה להעביר תקציבים, וכמה שיותר מהר "לפני שנראה חלילה סגירת מוסדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 09:09 יז באלול התשפ

מתן כהנא: "מוסדות הציונות הדתית על סף קריסה"
ח"כ מתן כהנא. למנוע קריסה לפני שיהיה מאוחר, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

חבר הכנסת מתן כהנא פנה הבוקר (א') לשר האוצר ישראל כ"ץ בבקשה לסייע בדחיפות למוסדות הציונות הדתית שנכנסו למשבר עקב אי אישור תקציב המדינה. "האוצר חייב לתת על כך את הדעת לפני שיהיה מאוחר".

"בתום פעילות ענפה בכנסת מול הגופים והמוסדות השונים ולאחר שהובא לידיעתי כי קיימת תוספת תקציבית של 11 מיליארד ש"ח לתקציב 2020 אני פונה אליך באופן בהול כדי לסייע במשבר כלכלי אשר פוקד את מוסדות הציונות הדתית, כמעט באופן גורף", כתב כהנא לשר האוצר.


להורדת הקובץ

ח"כ כהנא הוסיף כי "מחובתי להתריע כי נזקי משבר הקורונה והיעדר תקציב למדינת ישראל לא פסחו על המוסדות והמפעלים של הציונות הדתית אשר כורעים תחת הנטל עקב קשיים כלכליים קשים. מידי יום מגיעות ללשכתי פניות מהמוסדות השונים אשר משוועים לסיוע כלכלי. מדובר בתכניות רבות ומגוונות המעניקות שירותים שונים לציבור הישראלי כולו: חינוך, התיישבות, חברה ועוד".

"בשל דחיפות העניין, אבקש ממך לתת בהקדם את הדעת על הנושא עוד לפני שנראה חלילה סגירה של מוסדות ותוכניות רבות ונחוצות. ככל שיש צורך לסייע לאוצר פרלמנטרית, אני מתחייב לקדם את הדבר בוועדת הכלכלה בה אני חבר ובשאר וועדות הכנסת", אמר כהנא וחתם, "מוסדות הציונות הדתית על סף קריסה. האוצר חייב לתת על כך את הדעת לפני שיהיה מאוחר".