הכשרות הוסרה כי המשגיח ביקש תוספת ותושבי ערד יצאו למחאה

כשמשגיח הכשרות במסעדת 'סבא יוסף' איים שאם לא יקבל העלאה נוספת במשכורתו הוא יעזוב, החליט בעל המסעדה להפסיק את ההתקשרות עמו, כשהוסרה ההשגחה,הם יצאו בקמפיין תמיכה ברשת החברתית. המועצה הדתית: "מעולם לא קיבלנו תלונה בעניין תוספת השכר שהמשגיח מבקש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/16 15:39 יג בתמוז התשעו

הכשרות הוסרה כי המשגיח ביקש תוספת ותושבי ערד יצאו למחאה
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

כמה שווה משגיח כשרות? תלוי את מי שואלים. בynet פורםם סיפורו של יוסף אליאס, בעלה של מסעדת 'סבא יוסף' בעיר ערד, מגדיר את עצמו כאדם דתי המקפיד על כשרות תבשיליו, מבחינתו תפקיד משגיח הכשרות הוא חלק בלתי נפרד מנוף מסעדתו, לכן הקפיד לאייש תפקיד זה "היה לי משגיח כשרות במקום שכל עוד קיבל כסף הכל היה בסדר".

כשפנה אליו המשגיח שעבד במסעדה וביקש העלאה ראשונה במשכורת הוא מיד נענה על מנת שיוכל להמשיך ולהחזיק תעודת כשרות בתוקף לרווחת לקוחותיו "לפני כמה חודשים הוא אמר לי שהוא עוזב, ואמרתי לו בסדר. לפני סוף החודש הוא הגיע ואמר שאם אשלם לו יותר הוא יישאר. החלטתי להוסיף לו 33% תוספת לשכר, והוא המשיך".
לפני כשלושה שבועות הצליח אותו משגיח לעורר את זעמו של יוסף כשביקש תוספת שכר נוספת "אחרי כמה חודשים שוב הגיע והפעם אמר לאחת העבודות שתדבר איתי שאם אני לא מוסיף לו עוד הוא עוזב. פה התפוצצתי. כל העבודה שלו היא לברור לי עשרה קילו אורז בחודש, לפעמים הוא מגיע, לפעמים לא. לא הסכמתי, אז אמרתי לו קח את התעודה ותלך מפה. לא רוצה אותך אצלי".

אליאס מקפיד לציין שהוא מעוניין בהשגחה אבל מצפה לתמורה הולמת "אני רוצה השגחה, אבל הם לא עושים את העבודה אמר והוסיף "הייתה לי בעבר מסעדה אחרת, ועבדו אצלי שני משגיחים, פעם היו באים ופעם לא, אז אמרתי שאני לא רוצה אותם. בדיוק כמו עכשיו. אני רוצה משגיח אחר שיעבוד אצלי, אבל שלא יהיה מחסידות גור וכל מי שיביאו לי יהיה משם. אני לא אוותר ואני מוכן ללכת עד הסוף".
זמן קצר לאחר שויתר על שירותיו של המשגיח הודיעה הרבנות הראשית והמועצה הדתית בערד על הפסקת הכשרות במסעדה, סיפורו של יוסף עשה בעיר כנפיים והביא לכך שיותר ויותר תושבים, המקפידים ביום יום על כשרות, מגיעים למסעדה, מצטלמים בעודם סועדים את ליבם ומיד מעלים זאת לרשתות החברתיות.


תושב העיר, מקסים אוקנין, מספר "המועצה הדתית בערד היא לא מועצה נבחרת. היא מועצה ממונה עם נציגי חסידות גור. הדרישות ההלכתיות שלהם יותר מחמירות משל הרבנות של מדינת ישראל. אני הבנתי מיוסף שהמשגיח היה עושה מה שבא לו, והוא לא הסכים לזה יותר, המועצה מיהרה להוציא הודעה שהמקום שלו כבר לא כשר, אז הרמנו מיני קמפיין כדי לסייע לו גם ברמה המוראלית", לדבריו תושבי ערד סומכים על אליאס "גם מי ששומר על כשרות אומר שהוא יודע שהמקום כשר, הזמנו ארוחות צהריים, לקחנו קייטרינג הביתה. הכל כדי לחזק אותו".


מהמועצה הדתית בערד נמסר: "מעולם לא קיבלנו תלונה בעניין תוספת השכר שהמשגיח מבקש. שכר המשגיח עמד על מאות שקלים לחודש סך הכל. לגבי הטענה כי המשגיח אינו עושה דבר, תלונה זו לא הגיעה לשולחני ואילו הייתה מגיעה הייתה נבדקת יחד עם הרב הראשי לערד, הרב אלבו שליט"א.

ככלל עבודת המשגיח כוללת ביקור במקום פעמיים ביום לפי נוהל הכשרות, וכן העבודות המוטלות על המשגיח כברירת אורז וחומוס ובדיקת כשרויות של המוצרים בהתאם להנחיות הרבנות הראשית לישראל, בהתאם לנוהל זה פעל המשגיח גם אצל סבא יוסף, ואין קשר לזהות בעל הבית ככל שיהיה דתי, חרדי או חילוני. המשגיח שעבד בסבא יוסף אינו חסיד גור, ומפאת כבודם של חסידי גור איני מוכן להגיב לטענות".