צעירים בבית שמש נאלצים לוותר על זכייתם בדירה

במכתב שנשלח לאחר הגרלת "מחיר למשתכן", התבקשו הזוכים לשקול מחדש את זכייתם בהתאם לאזור שבו זכו. הסיבה: העירייה ייעדה את אחת השכונות לחרדים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 10:02 יא באדר התשעח

צעירים בבית שמש נאלצים לוותר על זכייתם בדירה
בנייה בבית שמש, צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90

תושבים בבית שמש שזכו בזכאות לדירה בעיר במסגרת בהגרלת "מחיר למשתכן" טוענים כי הם נאלצים לוותר על זכייתם, זאת משום שהעירייה ייעדה לחרדים בלבד את השכונה שבה אמורה להיבנות דירתם.

על פי הדיווח ב"כאן", במכתב שהפיצה העירייה לזוכים ב"מחיר למשתכן" לפני כחודש נאמר כי על פי החלטתה, שכונת רמה ד' מיועדת לחרדים בלבד ואילו שכונת נווה שמיר (רמה ה') מיועדת למגזר הכללי.

בשל כך ביקשה העירייה מהזוכים לשקול מחדש את זכייתם, ולהתאים את מגוריהם לפי אופי השכונה - זוכה שאינו חרדי מתבקש לשקול מחדש את מגוריו בשכונה שייעדה העירייה לחרדים, וזוכה חרדי מתבקש לשקול מחדש את מגוריו בשכונה שייעדה העירייה למגזר הכללי.

המשמעות היא שזוכים רבים שאינם רוצים לגור בשכונה שאינה מתאימה לאופיים נאלצים לבטל את זכייתם בהגרלה, כך לטענת התושבים.

במשרד הבינוי והשיכון שהפיץ את מכתב העירייה לתושבים אמרו בתגובה לפרסום ב"כאן" כי "במסגרת הסכם הגג שנחתם בבית שמש הוסכם לאפשר למגזרים השונים לשמור על האופי הייחודי בעבורם. עם זאת אין מניעה לכל אדם לרכוש דירה ולהתגורר בכל שכונה שהוא חפץ בה. משרד הבינוי והשיכון מאפשר לכל רשות מקומית שמעוניינת בכך להעביר מידע לזוכים בפרויקטים בתחומה".