ערב פסח: מפגש מרגש בין הרב שכמעט מת לפרמדיק שהצילו

הרב משה אילן חש בלבו בזמן נסיעה והתנגש בעמוד. מי שביצע בו פעולות החייאה ולמעשה הציל את חייו, בלב באר שבע, הוא יאיר זימרמן. השניים שיחזרו את המקרה בסעודת ההודיה המרגשת שערך אילן

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/18 09:52 יא בניסן התשעח

ערב פסח: מפגש מרגש בין הרב שכמעט מת לפרמדיק שהצילו
זימרמן ואילן בסעודת ההודיה, צילום: מכבי שירותי בריאות

כשהרב משה אילן יישב עם משפחתו סביב שולחן הסדר, הוא לא יוכל להימנע מהמחשבה שמקומו כמעט ונפקד ממנו, זאת לאחר שלפני מספר שבועות חייו ניצלו ברגע האחרון על ידי אדם ששב מעבודתו במכבי שירותי בריאות.

אילן (45) מבאר שבע, רב ששיעוריו הועברו בין היתר במכון מאיר, נסע עם רכבו בעיר כשלפתע חש בלבו. כתוצאה מהאירוע הוא התנגש בעמוד והיה על סף מוות. למזלו מי שהיה באזור הוא יאיר זימרמן, שגם מתנדב כפראמדיק במד"א.

זימרמן תיאר כי הבחין ברכב עולה על אי תנועה ולאחר שהבין כי הנהג איבד שליטה, הוא נע לעברו ונחשף למצבו הקשה של מאיר. במשך דקות ארוכות הוא ביצע בו פעולות החיה עד שהצליח להחזירו למצב יציב, אז פונה הרב באמצעות מד"א לבית החולים סורוקה שם המשיך לקבל טיפול.

בשבוע שעבר ערך הרב אילן סעודת הודיה בביתו אליה הזמין את זימרמן. רעייתו, ליאורה, סיפרה על הקשר החם שנוצר בין שתי המשפחות, "חבר של המשפחה, שכלל לא מתגורר בבאר שבע, ראה הודעה בקבוצת וואטסאפ של פראמדיקים שבה נכתב על האירוע של בעלי. לאחר שעשה בירור - גילה שמדובר במשה והתקשר לגיסי ואמר לו שהוא שמע על המקרה והוסיף שהוא מכיר את  יאיר".

לדבריה, "כבר בערב התאונה התקשרתי להודות לו - ומשם שמרנו על קשר, שבמהלכו עדכנתי אותו בהתקדמות החלמתו של בעלי".

במפגש שנערך ביניהם בשבוע שעבר ניסה הרב אילן לשחזר את האירוע ולספר על תחושותיו, "אני לא זוכר הרבה, אבל לעד אהיה אסיר תודה ליאיר שהציל את חיי. הוא פשוט אדם טוב, שליח, שעושה את עבודתו מתוך אהבה ובמסירות ובמקצועיות גדולה".

זימרמן עצמו זכר טוב מאוד את המקרה ואמר בהתרגשות כי הוא "שמח שנפלה בחלקו הזכות לקחת חלק בנס הגדול שאירע לרב אילן ומאחל לו רפואה שלמה". עוד הוסיף זימרמן כי "האירוע הזה העניק לי ולמתנדבים נוספים ממחוז דרום ומכל הארץ כוח להמשיך בפעילות ההתנדבותית שלנו למען הקהילה".

מנהלת מרחב העיר באר שבע במכבי שירותי בריאות, מזל חדד, התרגשה מהמקרה ואמרה: "המקרה הזה הוא הוכחה לכך שעובדי מכבי שירותי בריאות מחויבים להצלת חיים ומתן הטיפול הרפואי הטוב ביותר לתושבי ישראל, גם כשהם מחוץ לשעות העבודה. אני וכל הצוות מאחלים לרב אילן רפואה שלמה".