"עורכי הדין של הקרן החדשה מתפרנסים מרצח יהודים"

דיון בבית הדין לערעורים על שלילת תושבות משפחת המחבל מארמון הנציב: הוריה של שיר חג'אג': "נלחם עד טיפת דמנו האחרונה נגד אותם אלה שמתפרנסים מרצח יהודים. דמם של ילדינו על ידיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/18 14:49 כג בתשרי התשעט

"עורכי הדין של הקרן החדשה מתפרנסים מרצח יהודים"
אביה של שיר חג'אג' הי"ד בבית המשפט, צילום: אם תרצו

דיון בנוגע לשלילת תושבות המחבל שרצח 4 צוערים בפיגוע בארמון הנציב בירושלים במהלך ינואר 2016, התקיים היום (ג') בבית הדין לערערים בירושלים בעקבות ערעור לשלילת תושבות משפחת המחבל.

מירב והרצל חג'אג', הוריה של סגן שיר חג'אג' הי"ד שנרצחה בפיגוע הדריסה, הגישו ערעור יחד עם תנועת 'אם תרצו' על החלטה זו לבית הדין. בדרישתם הם עתרו להוסיפם כמשיבים לעתירה שהגישו קרובי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ורצח ארבעה קצינים ובהם את בתם שיר ז"ל. 

משפחת המחבל שנתמכת בידי המוקד להגנת הפרט הממומן על ידי "הקרן לישראל חדשה" עתרה בדרישה שלא לגרשם מישראל וכעת, כאמור, משפחת חג'אג' דורשת להצטרף יחד עם 'אם תרצו' כצד לעתירה.

הוריה של שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע בבית המשפט, היום. (קרדיט: אם תרצו)

כזכור, בינואר 2016 רצח המחבל אל קנבר ארבעה חיילים. מדינת ישראל החליטה לגרש את קרובי משפחתו מישראל, על רקע העובדה שהם אינם אזרחים פה.

בדיון היום הוצג על ידי המדינה מידע לפיו מספר גורמים במשפחתו המורחבת של המחבל חשודים בזיקה לארגון דאע"ש ובמעורבות בפעילות טרור, ולפיכך קיים חשש בטחוני מהמשך שהייתם בישראל.

יש לציין כי הבקשה להצטרף כצד להליך אינה תקדימית. בשנת 1993 הוגשה לבג"צ עתירה של משפחת אזולאי שבתה איריס ז"ל, נרצחה על ידי מחבל בדקירות סכין באוקטובר 1990, כשהייתה בדרכה לבסיס שבו שירתה. אז אישר בג"צ את צירוף בני משפחתה וארגון המשפחות השכולות "אלמגור" כצד בתביעה ביחד עם מדינת ישראל בעתירה שעסקה בגירוש מחבלים וביניהם המחבל שרצח את בתם ללבנון.

עו"ד אדורם בבית המשפט

עו"ד אדורם בבית המשפטצילום: אם תרצו

בדיון אמרו נציגי המוקד להגנת הפרט המספקים הגנה למחבלים כי: "למדינת ישראל אין סמכות ומדובר בחריגה מסמכותה. ההחלטה וגם ההודעה שנשלחה לעוררים בטרם השימוע מתבססת על על הרתעת הרבים ולא לעניין מניעות בטחוניות ישירות או עקיפות במובנה של הוראת השעה. לשר הפנים יש סמכות כפי אוות נפשו. למשפחת המחבל לא הייתה ידיעה על כוונתו. מדובר באנשים חפים מפשע. לשר הפנים אין שום סמכות לשלול תושבות."

עו"ד תהילה אראל נציגת פרקליטות המדינה אמרה כי: "לעוררים אין זכות לקבל מעמד תושבות במדינת ישראל. הסמכות לתושבות היא מסמכותו הבלעדית של שר הפנים. למדינת ישראל יש את הזכות לביטחונה ולביטחון תושביה. על פי ההלכה הפסוקה מותנה לשר הפנים שיקול דעת רחב בעת בקשת אדם לקבלת מעמד בישראל. חוק הוראת שעה מפרט מתי ניתן יהיה לתת מעמד בכפוף להוראות הביטחוניות. כמובן שחוק זה אינו נחקק כדי לצמצם את סמכות השר, על אחת כמה וכמה שבנדון יש עניין בטחוני. מקור הסמכות לשיקול הדעת של השר לתת או לבטל מעמד נובע מחוק הכניסה לישראל. יצירת ההרתעה הביטחונית תלויה אך ורק בהחלטת כוחות הביטחון. מערכת הביטחון הציגה בפנינו כי זו הדרך למנוע את הפיגוע פה. חומר זה מפאת העניין נותר חסוי אך אנו מבקשים להציגו בפני בית הדין." 

מירב והרצל חג'אג', הוריה של שיר ז"ל, אמרו כי: "את שיר שלנו אף אחד לא יחזיר. אנחנו כאן כדי למנוע את הפיגוע הבא, חלילה. הזוי שממשלות אירופה והקרן לישראל חדשה מספקים הגנה משפטית למחבלים שפלים שרצחו את שיר שלנו ועוד ישראלים רבים. אנו נלחם פה עד טיפת דמנו האחרונה נגד אותם אלה שמתפרנסים מרצח יהודים."

עו"ד בן ציון אדורם היועץ המשפטי של תנועת "אם תרצו" המייצג את משפחת חג'אג' הוסיף כי:
 "הדיון היום נסוב על גירוש קרובי המחבל פאדי קונבר, רוצח הצוערים בפיגוע ארמון הנציב, וזאת כדי לבקש מבית המשפט לצרף את מרב והרצל חגא׳ג' ותנועת אם תרצו כצד להליכים, כמשיבים לצד מדינת ישראל. דבר זה איננו רק כדי שישמיעו את קולם ויציגו את עמדתם; לשם כך די היה להם במעמד של משקיפים, אותו כבר קיבלו בסיבוב הקודם של הדיונים בעניינם של העותרים. משפחת חג'אג' ותנועת "אם תרצו" מבקשים להצטרף כבעלי דין של ממש, מפני שמעמד של בעלי דין יקנה להם את הזכות המהותית והפורמלית לערער על פסק הדין אם ימצאו לנכון לעשות כן לגופו של עניין."