סערת ההפרדה בכותל: הרב רבינוביץ' התנצל

במכתב לעורכת גלובס הביע רב הכותל צער על עגמת הנפש שנגרמה לעיתונאיות, שטענו לפגיעה בעבודתן בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב. נוסף לכך הוא הזמין אותן לבקר במקום ולהיפגש עמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/18 16:48 יג בשבט התשעח

סערת ההפרדה בכותל: הרב רבינוביץ' התנצל
מייק פנס בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

רב הכותל שמואל רבינוביץ הגיב היום (ב') לסערה שנוצרה בעקבות ההפרדה בין עיתונאיות לעיתונאים בביקור סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בכותל המערבי בשבוע שעבר, והביע צער על המקרה.

בעקבות הסערה איימה כתבת גלובס טל שניידר לפעול נגד הרב רבינוביץ' במישור המשפטי בשל הפגיעה בעבודתה באותו אירוע. בתגובה לכך שלח הרב רבינוביץ' מכתב לעורכת גלובס, נעמה סיקולר, שבו כתב: "אבקש להביע את צערי על עוגמת הנפש של הכתבת המדינית בעיתונכם. אשמח מאוד לתאם פגישה וביקור בכותל המערבי בקרוב. הזמנה זו היא לך ולכל מי שרואה לנכון". העתק של המכתב נשלח גם לשגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן.

במהלך ביקורו של מייק פנס בכותל המערבי, החליטו בקרן למורשת הכותל ליצור הפרדה בין העיתונאים הזרים לעיתונאיות. בזמן שפנס נכנס לרחבת הכותל, שרוקנה לכבודו, עמדו העיתונאים הגברים בקדמת הרחבה ואילו הנשים מוקמו מאחור, מה שעורר את חמתן, מכיוון שלטענתן לא יכלו לסקר את האירוע כראוי.

שניידר, שזעמה על ההפרדה, צייצה בטוויטר כי "עיתון גלובס החליט להעמיד לרשותי עורכת דין שתכין לי מכתבי התראה נגד רב הכותל, על כך שהגעתי לעבוד במקום ולא אפשרו לי לעשות את עבודתי בצורה ראויה ושוויונית. מכינים מכתב התראה. אני מבטיחה לעדכן באופן שוטף בכל פרט ופרט".

בתגובה לביקורת שגררה אחריה ההפרדה הסבירו בקרן למורשת הכותל כי "במטרה ליצור נגישות מרבית לכלי התקשורת השונים במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל, לעיתונאיות ולעיתונאים כאחד, הוקמו שתי במות זהות ברחבת התפילה - בעזרת הנשים ובעזרת הגברים, בדיוק כפי שהיה בעת ביקורו של נשיא ארה״ב בכותל המערבי במאי 2017. אנו דוחים כל ניסיון להסיט את הדיון מביקורו החשוב והמרגש של סגן נשיא ארה״ב ורעייתו בכותל המערבי".