החקירה העלתה: המדריכה ביקשה לבטל את הטיול

המדריכה התריעה על סכנת השיטפונות במסלול הטיול. מעצרם של ראש המכינה ומדריך נוסף הוארך

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/18 21:00 יג באייר התשעח

החקירה העלתה: המדריכה ביקשה לבטל את הטיול
הקבר הטרי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדריכה במכינת "בני ציון" המצאת במעצר בית בית בעקבות אסון בנחל צפית, בו נהרגו עשרה בני נוער, טענה בפניה קרוביה כי היא התריעה וביקשה לבטל את הטיול. המדריכה (25), תושבת אחד היישובים שבערבה התיכונה ובוגרת המכינה,נעצרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות אך שוחררה למעצר בית.

בחקירתה סיפרה כי ביקשה לבטל את הטיול ואף התריעה בפני הנהלת המכינה על האפשרות לשיטפונות במסלול המתוכנן, ואף שיתפה בחששותיה את אביה, סגן מפקד יחידת החילוץ ערבה שהוקפצה לאזור האסון. במשטרה בודקים אם גם הוא ניסה לבטל את הטיול. המדריכה שוחררה למעצר בית משום שהחקירה העלתה שהאחריות שלה לאסון הכבד פחותה מזו של המדריך השני ומנהל המכינה.

אמש הוארך בחמישה ימים מעצרם של ראש מכינת בני ציון בתל אביב, יובל כאהן, ושל המדריך אביב ברדיצ'ב (27), זאת מחשש לשיבוש החקירה. עו"ד נתי שמחוני וטל שחף ייצגו את כאהן: "צריך לזכור כי מדובר פה במפעל חיים של 50 מכינות קדם צבאיות חילוניות ודתיות. מפעל בעל ערך חשוב למדינת ישראל. האירוע הוא אירוע קשה. מחובתה של המשטרה ורשויות האכיפה לברר עד תום את הנושא ולהגיע לחקר האמת. אבל לא ראוי ולא נכון לחרוץ את דינם. הם שפכו ושופכים את נשמתם בחקירה. לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר. זה רגע לא פשוט לכולם". 

כוחות ההצלה בנחל צפית

כוחות ההצלה בנחל צפיתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

החילוץ בנחל צפית

החילוץ בנחל צפיתצילום: הדס פרוש/פלאש 90