לאחר סרבנות של 14 שנה: גבר נעצר בתום השבעה על אמו ונתן גט לאשתו

בני זוג ישראליים שעברו לשוויץ החלו בהליך הגירושין בשנת 2003, אך הבעל סירב לתת גט עד שבת זוגתו לא תוותר על דמי מזונותיה. לאחר שהגיע לישראל על מנת לקבור את אמו, הוא נעצר על ידי המשטרה ובית הדין הרבני ומחשש שייכלא הסכים להתיר אותה מעגינותה. "קיבלתי את חיי בחזרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/08/17 08:48 ה באלול התשעז

לאחר סרבנות של 14 שנה: גבר נעצר בתום השבעה על אמו ונתן גט לאשתו
הפגנה נגד סרבנות גט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

14 שנים סבלה א' מסרבנות הגט של בעלה ורק מותה של אמו התירו אותה מעגינותה. במבצע משותף של משטרת ירושלים ובתי הדין הרבניים, נעצר הגבר עם תום השבעה ולבסוף הסכים לתת לה את הגט המיוחל.

בני הזוג התחתנו לפני 32 שנה בישראל ונולדו להם שלושה ילדים. בהמשך הם עברו להתגורר בשוויץ עד שבשנת 2003 החליטו להתגרש. כאן החלה מסכת יסוריה של א'.

"הוא אמר לי שכל עוד לא אוותר על המזונות שאני מקבלת ממנו בחסות ממשלת ישראל, הוא לא ייתן לי", היא סיפרה לאתר 'וואלה' שפרסם הבוקר (ראשון) את המקרה. לדבריה היא עזבה "את הבית בלי כלום. הוא אדם עם כסף ולא קיבל את זה שאני עוזבת אותו. הנקמה שלו הייתה לא לתת לי גט כדי שלא אוכל להתחתן מחדש או לחיות את החיים הלאה".

מאז כל ניסיונותיה לקבל את הגט מבעלה לא צלחו. היא פנתה לבני משפחה, חברים ורבנים, אך כך אלו לא הצליחו להועיל מכיוון שהגבר נשאר בשלו והתנה את מתן הגט בהסכמתה לוותר על דמי מזונותיה.

לבסוף הגיעה ההזדמנות הגדולה של א' להשתחרר מכבלי סרבנות בן זוגה לשעבר בדרך לא שגרתית. אמו של בעלה, שהתגוררה גם כן בשוויץ, נפטרה ובנה החליט לממש את בקשתה להיקבר בישראל.

המידע החשוב הגיע לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים, שם חיכו לסיום השבעה עד שביום שישי שעבר הם פשטו יחד עם המשטרה על בית המלון בירושלים בו שהה ועצרו אותו בגין סרבנותו להעניק גט לאשתו.

לאחר מעצרו איימו עליו בבית הדין האזורי בתל אביב, שאם יתמיד בסירובו הוא ייכלא. כאן נשבר הגבר שהחליט לאחר 14 שנה לתת גט לאשתו ולחתום את הליך הגירושין באופן סופי.

"קיבלתי את חיי בחזרה", אמרה א' והוסיפה כי לקח לה "כמה שעות לעכל מה קרה. ברגע ששמעתי אותו אומר את המילים 'הרי את מותרת לכל אדם', אמרתי לעצמי 'ואוו, אני יכולה לחיות חיים חדשים'. אני מרגישה שקיבלתי את החיים שלי בחזרה. חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן. כל המעורבים, כולל בתי הדין ומשטרת ירושלים שפעלו ברגישות ונחישות, עשו מאמצים גדולים שהוא לא יעזוב את הארץ לפני שאקבל את הגט שלי וקיבלתי".