הוכרזו חתני פרס ישראל בחקר הפיזיקה והפסיכולוגיה

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (א') על זכייתם של חתני פרס ישראל בתחום חקר הפיזיקה: הפרופ' שלמה הבלין ובתחום חקר הפסיכולוגיה: הפרופ' יצחק שלזינגר.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 20:55 כו בשבט התשעח

הוכרזו חתני פרס ישראל בחקר הפיזיקה והפסיכולוגיה
נפתלי בנט, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (א') על זכייתם של חתני פרס ישראל בתחום חקר הפיזיקה: הפרופ' שלמה הבלין ובתחום חקר הפסיכולוגיה: הפרופ' יצחק שלזינגר.

בנימוקי ועדת הפרס צויין: "פרופסור שלמה הבלין הוא בין פורצי הדרך של מספר תחומים בפיזיקה סטטיסטית והשלכותיה במערכות מורכבות בשטחים שונים. פרופסור הבלין עוסק בהכללה של הידע בתחומים פיזיקליים לתחומים רחבים ביותר כגון: רשתות חברתיות, רשתות טכנולוגיות, רשתות כלכליות, מערכות פוליטיות, מערכות פיזיולוגיות ותפקוד DNA.                                                                   מבין כלל המדענים הישראליים, פרופ' הבלין הינו המצוטט ביותר על ידי המדענים ברחבי העולם. הוא מקדיש מזמנו וממרצו להנחלת מדע עכשווי לנוער ותורם רבות ליצירת קשרי מדע בין הארץ לעולם".

את בחירתו של פרופסור שלזינגר נימקה הוועדה: "פרופסור יצחק שלזינגר, מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, מחשובי המדענים בתחום הפסיכולינגויסטיקה, תרם לחקר תהליכי העיבוד הלשוני להתפתחות השפה אצל ילדים. כמו כן, היה חלוץ בתיעוד ובהמשגה של שפת הסימנים של החרשים בישראל. עבודותיו בתחום הארגומנטציה התלמודית, בזיקה לסוגיות כלליות בהבעה לשונית, היא תרומה ייחודית. חידושיו כרוכים באופן עמוק בתרבות ובשפה העברית".