לאן מכאן? מחאת הסרבנים סובלת מאובדן היגיון קיומי

מחאת הסרבנות ההולכת ומתפשטת בקרב האליטה הגבוהה בצה"ל חושפת צדקנות מחד ואיוולות מאידך. החיזבאללה ושאר אוייבנו לא מתכוונים להבדיל בין תומכי רפורמה למתנגדיה ביום פקודה. ומה יעשו הסרבנים אז? יברחו לחו"ל?

מאיר כהן מאיר כהן 20/07/23 15:16 ב באב התשפג

לאן מכאן? מחאת הסרבנים סובלת מאובדן היגיון קיומי
מחאת המילואימניקים מחוץ לביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"תני רבי שמעון בר יוחאי - משל לבני אדם שהיו יושבין בספינה. נטל אחד מהן מקדח והתחיל קודח תחתיו. אמרו לו חבריו: מה אתה יושב ועושה? אמר להם: מה אכפת לכם? לא תחתַי אני קודח? אמרו לו: שהמים עולין, מציפין עלינו את הספינה!". 

עצרו הכל. אין דבר יותר טיפשי מהקריאות לסרבנות להתנדב בצה"ל בגלל חקיקת הרפורמה המשפטית. בשונה מהקריאות לסרבנות בתקופת ההתנתקות שהתמקדו בעיקר בפקודה לפינוי יהודים - ולא דיברו על סרבנות כללית לשירות בצה"ל, כאן מדובר בקריאות לסרבנות שפוגעת בכשירות צה"ל למלחמה הבאה - כך לפי דברי הרמטכ"ל. ומהווה דה פקטו סכנה לשלום האזרחים במדינה ולמדינה בכלל.  

מחאת ארגון אחים לנשק, ארכיון

מחאת ארגון אחים לנשק, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הגופות הישראליות יתפזרו מתחת להריסות במהלך ההריסות מלחמה קרובה"

הסרבנות שתופסת את המדינה במקומותיה הרגישים ומעמידה אותה בסכנה קיומית, היא כלי אפקטיבי ליצור תבהלה בציבור ולגרום לממשלה לחשוב פעמיים לפני שהיא יוצאת במהלך כלשהו, אבל יסלחו לי שוב מקבלי ה- 700 בפסיכומטרי ומעלה -  "העילית של החברה הישראלית" -  מדובר במעשה אווילי שממחיש עד כמה השנאה מקלקלת את השורה ומעוורת גם את החכמים והמוצלחים שבישראל. 

מחאת חיילי המילואים נגד הרפורמה המשפטית

מחאת חיילי המילואים נגד הרפורמה המשפטית צילום: Chaim Goldberg/Flash90

רמטכ"לים לשעבר, מפקדי טייסות וטייסים במיל', ראשי שב"כ לשעבר וקציני מודיעין  במיל', כל אלה מכירים טוב מאוד את האיומים האסטרטגיים על מדינת ישראל, ולמרות זאת תומכים בסרבנים. חשוב לדייק - האיומים הביטחונים עלינו הם לא רק על היישות "מדינת ישראל", או רק על מתנחלים ודומיהם, אלא על כלל היהודים שגרים במדינת ישראל ובכלל בעולם (שגם נהנים באיזה שהוא אופן מביטחון בגלל עצם קיומה של המדינה). זה כולל את המשפחה הגרעינית שלהם המשפחה המורחבת שלהם, החברים שלהם, השכנים שלהם. שלנו. והם יודעים את זה. 

מה יעשו אותם סרבנים ברגע האמת?

באוגוסט 2022, התקיים ראיון עם אחד ממפקדי ארגון הטרור חיזבאללה בעיתון הלבנוני אל-אח'באר ופורסם גם באתר של "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה", שם תיאר איש החיזבאללה את המשימה העיקרית של ארגון הטרור - "להשמיד את הצבא הישראלי", עוד הוסיף "ישראל תלחם על חייה לראשונה מאז 1948 מול כוח אש מלבנון ו'פלסטין'", הטרוריסט הנ"ל לא חסך בתיאורי הזוועה "ההרס שיגרמו פיגועי ההתנגדות יהפוך את חיי הישראלים לגיהנום, לאור ההרס שישפיע על מבני המגורים והתשתיות, הגופות הישראליות יתפזרו מתחת להריסות במהלך ההריסות מלחמה קרובה".

חיילי מילואים חותמים על הצהרה לפיה הם לא ימשיכו לעשות שירות מילואים

חיילי מילואים חותמים על הצהרה לפיה הם לא ימשיכו לעשות שירות מילואים צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אתם קולטים? החיזבאללה, כפי שהוא מתווך לנו על ידי אמצעי התקשורת שניזונים גם מאותם "לשעברים", לא מתעניין כל כך בעילת הסבירות (בהשלכות של פירוק העם וסרבנות דווקא כן), והוא לא מתעצם על הגבול שלנו במטרה להשליט כאן ממשלת שמאל או ימין, או כדי לנהל איזה משא ומתן ולסגור איתנו את הסכסוך, הוא בא לקחת באכזריות את חלקת האלוהים הקטנה בין הירדן לים - גם אם נהיה הדמוקרטיה הכי ליברלית עלי אדמות, וגם אם נהפוך למדינת הלכה. מה גם שמוסר הלחימה שלהם לא מותיר מקום לספק -  להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים זאת בהחלט אופציה מעולה מבחינתם.  

האם בשם העיקרון היום, תסכימו להעמיד בעתיד את בני משפחותיכם בסכנה?

מלחמה כזאת, כך גם משתמע מדבריו של אותו מפקד חיזבאללה תדרבן גם את אויבנו ברצועת עזה - שיפצחו בחגיגת שיגורים, ערביי יהודה ושומרון לא יטמנו את ידיהם בצלחת והרבה יותר מיישמחו להצטרף לחגיגת שחיטת היהודים. מה גם שלאחר הפרעות במבצע "שומר החומות" זאת לא תהיה הפרזה לחשוש שגם ערביי ישראל ייקחו חלק בתהליך ריסוק והכחדת המדינה היהודית.

לוחמי חיזבאללה

לוחמי חיזבאללה צילום: shutterstock

ואז מה? בהנחה ונחקק החוק לצמצום עילת הסבירות, או אפילו הרפורמה במלואה ואיומי הסרבנות יתממשו, מה יעשו אותם סרבנים ברגע האמת?, הכשירות מסתמא כבר נפגעה, שהרי החשש מכך הוא קלף המיקוח וממנו בא האולטימטום לממשלה, וזה כבר קורה. קצינים הודיעו על אי התייצבות. 

כתוצאה מכך, צה"ל יהיה פחות מוכן והתכנית של חיזבאללה תוכל לצאת לפועל גם אם לא במלואה כי -  עדיין יש שאריות של צה"ל -  אבל בהכרח יהיה להם יותר נוח. האם בשם העיקרון היום, תסכימו להעמיד בעתיד את בני משפחותיכם וחבריכם בסכנה ותקריבו אותם על מזבח המחאה נגד עילת הסבירות? 

לא צריך להיות מטומטם, אתה יכול להיות, ראש שב"כ, טייס או פרופסור כדי לקדוח חור בספינה

הרי החיזבאללה לא מחפש להרוג את שמחה רוטמן באופן ספציפי, מבחינתו גם ראש השב"כ לשעבר הוא מטרה, גם הילדים שלו וגם החברים שלהם. מה התכנון?  לברוח מהארץ ברגע האמת? או להתאפס ולעלות על מטוס כשאתה לא מאומן?

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה צילום: Ferran Queved/flash90

ואם רגש השנאה יגבר על ההגיון ותפגעו בזדון בכשירות צה"ל למלחמה, הרי שבמו ידיכם אתם עוזרים לחיזבאללה ולשאר אויבנו לממש את חזונם הרצחני ואז מה? העיקר למות כ"דמוקרטים"?

המשל הזה של רבי שמעון, שבחב"ד נהגו לספר כדי להדגיש שאנחנו עם אחד שתלוי אחד בשני, נשמע לי אז כמטומטם להחריד כי מי יקדח חור בספינה שהוא נמצא בה? והנה עכשיו אני מגלה שלא צריך להיות מטומטם, אתה יכול להיות, ראש שב"כ, מפקד טייסת, רמטכ"ל או פרופסור כדי לקדוח חור בספינה שאתה ומשפחתך נמצאים עליה. תחי הדמוקרטיה.