בקואליציה תוקפים את ארגמן: "מתמסר מרצון לשטיפת מח מטומטמת"

חברי הכנסת מהקואליציה תוקפים את ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן לאחר שהביע תמיכה בסרבנים | ישראל כ"ץ: "אין לו זכות לקרוא לסרבנות שמעודדת את מנהיגי הטרור", משה סעדה: "עושה השמדת ערך לצבא"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/07/23 10:30 ב באב התשפג

בקואליציה תוקפים את ארגמן: "מתמסר מרצון לשטיפת מח מטומטמת"
ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, הביע הבוקר (ה')תמיכה בסרבנים בראיון עם אילנה דיין בגלי צה"ל והטיל את האשמה על ראש המשלה בנימין נתניהו בפגיעה בכשירות של צה"ל. "במידה והחקיקה האיומה והנוראה הזו תעבור, אנחנו מדינה אחרת, אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו. הפסקת התנדבות שעליה מדברים - היא במקום", אמר ארגמן. בתוך כך, בקואליציה תקפו בחריפות את ראש השב"כ לשעבר.

סמוטריץ': "מתמסר מרצון לשטיפת מח מטומטמת"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את ארגמן. "זה פשוט מדהים איך אנשים רציניים שעשו כמה דברים בחיים מתמסרים מרצון לשטיפת מח מטומטמת כאילו בלי עילת סבירות רחבה, שלא הייתה כאן עד לפני 30 שנה ולא קיימת באף מדינה נורמלית בעולם, ישראל תחדל להיות דמוקרטית. חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה. הרבה תובנות על פסיכולוגיה ונפש האדם ובעיקר על הצורך לגוון את הרכב בעלי התפקידים הבכירים במערכת הביטחון כדי להבטיח את עתידה של הדמוקרטיה הישראלית".

סמוטריץ

סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

גם חבר מפלגתו של סמוטריץ', חבר הכנסת צבי סוכות צייץ וכתב: "נשמות בשמאל, חוץ מתרחיש האימה שהממשלה תמנה סוס למפכ"ל וכלב למנכ"ל מה עוד מפריע לכם בצמצום עילת הסבירות? בשם מה ראש שב"כ מאיים בהפיכה צבאית?".

משה סעדה: "ארגמן עושה השמדת ערך לצבא"

שר האנרגיה, ישראל כ"ץ אמר כי למרות שיש לראש השב"כ לשעבר זכויות רבות, הקריאה שלו מסוכנת. "לראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן יש זכויות רבות בתחום המאבק בטרור, אבל לא את הזכות לקרוא לסרבנות, שמעודדת את מנהיגי הטרור", אמר כץ.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת משה סעדה כינה את דבריו של ראש השב"כ לשעבר "השמדת ערך הצבא". "ארגמן עושה טעות גדולה, הוא מנרמל סרבנות. בדבריו הוא מייצר שיח פוליטי - אני לא אמור לשמוע ממנו בשום מצב קריאה לעבור על החוק". ארגמן עושה השמדת ערך לצבא. אני קורא לו לחזור בו".