לאחר הדיון על הסרבנות: נחשף הקצין הבכיר שהשהה את שירות המילואים

ברקע המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, תופעת הסרבנות מתרחבת. סגן מפקד 8200 לשעבר הודיע שישהה את התנדבותו. אחד היועצים לארגוני המחאה: "מסה גדולה של חיילי מילואים" יודיעו על סרבנות כבר השבוע

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/07/23 07:43 כח בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 17/07/23 08:11

לאחר הדיון על הסרבנות: נחשף הקצין הבכיר שהשהה את שירות המילואים
מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה., צילום: Shir Torem/Flash90

בעוד אמש (א') נערכה פגישה בין הרמטכ"ל ושר הביטחון בנוגע לתופעת הסרבנות המתרחבת, אומר אחד היועצים לארגוני המחאה כי "ביום רביעי יהיה אירוע שבו יהיו נציגים של חיילי מילואים שיכריזו על הפסקת ההתנדבות" והוסיף כי מדובר ב"מסה גדולה של חיילי מילואים", כך פורסם ב"רשת ב'". היועץ שנכך אתמול בפגישתם של בעלי העסקים המתנגדים לרפורמה המשפטית כי מדובר בכמות חיילי מילואים גדולה.

סגן מפקד 8200 לשעבר משהה את התנדבותו למילואים

אך תופעת הסרבנות לא נעצרת בזה, ב-ynet פורסם כי סגן מפקד יחידת 8200 הוא הקצין שפרסם את דבר השהיית התנדבותו למילואים בעיתון ניו יורק טיימס בסוף השבוע. בהודעה ששלח הקצין, בדרגת אלוף משנה לחבריו ליחידה כתב: "פורסם על אודות 'בכיר ב-8200' שהודיע למפקד היחידה על השהיית התנדבותו למילואים. למי שאינו יודע, אני הוא אותו 'בכיר'" כתב והוסיף: "אני מודה שהידיים שלי רעדו כשכתבתי את ההודעה, אבל הגעתי למסקנה שזה הזמן לעשות מעשה".

סגן מפקד 8200 יפסיק להתנדב למילואים

קצין בדרגת אל"מ יפסיק להתנדב למילואים. צילום: Flash90

בצה"ל מנסים להבין את גודל האירוע

כאמור, אמש נערכה פגישה בין שר הביטחון ובכירי הצבא בנוגע לתופעת הסרבנות המתרחבת והשלכותיה. בסיום הדיון הביטחוני בקריה, אמרו שר הביטחון והרמטכ"ל כי הם שוקלים להעלות את הנושא בפני ראש הממשלה בזמן הקרוב, כך נחשף ב- ynet. הדיון נועד לבדוק האם, "מתקרבת הנקודה שבה תהיה פגיעה בכשירות של מערכים מסוימים, בעיקר חיל האוויר ומערך המבצעים המיוחדים באמ"ן". יש לציין כי נכון לעכשיו אין חשש ממשי מפגיעה בכשירות צה"ל, אבל ההערכות הן שהמצב עשוי להשתנות ברגע.

הרמטכ"ל ושר הביטחון, היום

הרמטכ"ל ושר הביטחון, בצה"ל מנסים להבין את גודל האירוע. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון