הרמטכ"ל נגד הסרבנים: "פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"

ברקע הקריאות לסרבנות, הגיע הרמטכ"ל לדיון בוועדת חוץ וביטחון ויצא נחרצות נגד הקריאות לסרבנות. "זה פוגע בצה"ל" אמר הלוי על הקריאות לאי התייצבות והוסיף: "פוגע גם בביטחון המדינה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 10:29 כט בתמוז התשפג

הרמטכ"ל נגד הסרבנים: "פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוקף את הסרבנים, צילום: דובר צה"ל

"כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה פוגע בצה"ל, פוגע גם בביטחון המדינה" כך אמר הבוקר (ג') הרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון העדכון בוועדת חוץ וביטחון. בתחילת הדיון, סיפק הלוי אמירה חד משמעית נגד מי שקוראים לאי התייצבות לשירות מילואים ואמר כי הדבר פוגע בצבא. "בעת הזו" הוסיף הלוי, "היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה"ל שהוא הבועה של החברה הישראלית".

הדברים נאמרים על רקע הקריאות לאי התייצבות מצד חלקים בקרב מתנגדי הממשלה והרפורמה המשפטית, כאשר מנגד הושמעו ביקורות מימין על הרמטכ"ל בטענה שהוא אינו יוצא חוצץ נגד התופעה. אתמול נחשף כי קצין בדרגת סגן אלוף, שהיה סגן מפקד יחידה 8,200, הודיע כי יפסיק להתנדב למילואים בעקבות המשך החקיקה.

הרמטכ"ל נגד הסרבנים: "פוגעים בצה"ל" צילום: ערוץ הכנסת

היוזמה נגד הקריאות לסרבנות

בעקבות הקריאות לסרבנות, קמו גם יוזמות מן הצד השני הקוראות להתייצבות מלאה למילואים. בריאיון ל"חדשות כיפה" אמר אתמול הפעיל החברתי והאסטרטג מאיר ליוש, מי שעומד מאחורי יוזמת הנגד "עצומת המילואימניקים - מתנגדים לסרבנות" כי "אני בז לכל ההפחדות האלה, אין בהן שום דבר והן עושות לנו נזק מול אויבנו. אני לא מאמין ש-20 אלף לא יתייצבו, אני חושב שהמספרים קטנים יותר".

מנגד, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה אתמול בכנסת כי היא תומכת בסרבנים. "יש משרתים רבים שאומרים שהשירות הכי חשוב שלהם כרגע הוא למנוע מהממשלה להמשיך להחריב את מדינת ישראל ואת הדמוקרטיה" אמרה.