הרמטכ"ל והאלופים לשעבר תומכים בטייסים - גם במקרה של סרבנות

ברקע הערכת המצב שעשו טייסים בחיל האוויר במילואים שם שקלו את המשך שרותם נוכח החקיקה בכנסת, מפרסמים שורת בכירים לשעבר בחיל האוויר מכתב: "נתמוך ללא סייג בכל פעולת מחאה שלכם, כולל השעיית התנדבות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 08:57 כג בתמוז התשפג

הרמטכ"ל והאלופים לשעבר תומכים בטייסים - גם במקרה של סרבנות
טייסי חיל האוויר, ארכיון, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ברקע יום השיבוש והתגברות ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, התגברו גם הקריאות לסרבנות בקרב משרתי המילואים בצה"ל. אתמול (ג') נפגשו 500 טייסי חיל האוויר על מנת להכריע בשאלה: איך להגיב להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית. עוד קודם, נפגש מפקד חיל האוויר תומר בר עם קבוצת טייסים במילואים בה טענו כי "נשבענו לשרת את הממלכה ולא את המלך". מפקד החייל ענה לטייסים ואמר כי אסור לשנות את מודל השירות בחיל האוויר. עוד סוכם כי בכל מצב ידברו קודם עם מפקדיהם בחיל ולא עם התקשורת.

מכתב בכירים בחיל האוויר: תומכים גם בסרבנות

הבוקר (ד') מפרסמים בכירים לשעבר בחיל מכתב בו הודיעו כי יתמכו בהחלטתם של הטייסים בכל מצב, גם במקרה של סרבנות מצידם. בין החותמים: הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, האלופים במיל' אביהו בן נון, גיל רגב, דן טולקובסקי, נמרוד שפר, עמוס ידלין, תתי האלופים אסף אגמון, עפר לפידות, אמיר השכל.

במכתב כותבים הבכירים: "אנו עומדים על זכותנו כאזרחים לחיות ולגדל את ילדינו במדינה דמוקרטית ויהודית, ותובעים מהממשלה לעצור את תהליך אישור החוק בכנסת, לבטלו, ולא להביאו לקריאה שניה ושלישית. מתוך היכרות קרובה עם המשמעויות של הפסקת טיסה פעילה, אנו החתומים מטה, אומרים באופן הברור ביותר לקבוצת המילואים הפעילים: נתמוך ללא סייג בכל פעולת מחאה שלכם, כולל השעיית התנדבות לאלתר".

דן חלוץ

דן חלוץ, חתם על המכתב. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גלנט תקף את גילויי הסרבנות

אמש נאם שר הביטחון גלנט נאום תקיף נגד גילויי הסרבנות וכינה אותם "סכנה". "אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל" אמר גלנט, "השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הסרבנות פוגעת בצה"ל, הסרבנות פוגעת במערכת הביטחון, הסרבנות פוגעת בביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל, על כולנו לגנות סרבנות או קריאות לסרבנות ולזכור היטב לכולנו גורל אחד".