ראש השב"כ לשעבר תומך בסרבנים: "לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמנו"

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן תומך בסרבנים ומאשים את הממשלה בפגיעה בכשירות של צה"ל: "להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים ויחידות מיוחדות - זו שגיאה מוחלטת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/07/23 08:48 ב באב התשפג

ראש השב"כ לשעבר תומך בסרבנים: "לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמנו"
צילום: Hadas Parush/Flash90

על רקע הדאגה בצמרת צה"ל מהעלייה במשרתי מילואים וטייסים שמאיימים להפסיק את התנדבותם כמחאה נגד הרפורמה המשפטית, ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, הביע הבוקר (ה') תמיכה בסרבנים. "במידה והחקיקה האיומה והנוראה הזו תעבור, אנחנו מדינה אחרת, אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו,  אנחנו מדברים על שינוי משטר במדינת ישראל, לכן אותה הפסקת התנדבות שעליה מדברים - היא במקום", אמר ארגמן בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל.

ראש השב"כ לשעבר האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי לפגיעה בכשירות של צה"ל. "נתניהו איבד את זה, הוא נבחר בדרך דמוקרטית אבל לא כדי לבטל את הדמוקרטיה. להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים ויחידות מיוחדות זו שגיאה מוחלטת. מצפה מראש השב"כ והרמטכ"ל להתייצב מול נתניהו ולהגיד לו 'עד כאן'", אמר ארגמן.

הרמטכ"ל נגד הסרבנים: "פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"

נזכיר כי ביום שלישי האחרון הרמטכ"ל הרצי הלוי השתתף בדיון מיוחד בוועדת חוץ וביטחון ויצא נגד מי שקוראים לאי התייצבות לשירות מילואים. "כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה פוגע בצה"ל, פוגע גם בביטחון המדינה". הלוי הוסיף ואמר כי "בעת הזו היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה"ל שהוא הבועה של החברה הישראלית".

הדברים נאמרים על רקע הקריאות לאי התייצבות מצד חלקים בקרב מתנגדי הממשלה והרפורמה המשפטית, כאשר מנגד הושמעו ביקורות מימין על הרמטכ"ל בטענה שהוא אינו יוצא חוצץ נגד התופעה. אתמול נחשף כי קצין בדרגת סגן אלוף, שהיה סגן מפקד יחידה 8,200, הודיע כי יפסיק להתנדב למילואים בעקבות המשך החקיקה.