משרד החינוך: נשלב הוגים מזרחיים נוספים בספר מחשבת ישראל

משרד החינוך מגיב לקיפוח הרבנים הספרדים בספר מחשבת ישראל ומבהיר כי מדובר במהדורת לימוד חדשה וכי בהמשך ישולבו הוגים נוספים בספר, בכללם מהעולם המזרחי והספרדי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/09/14 15:39 ה בתשרי התשעה

משרד החינוך: נשלב הוגים מזרחיים נוספים בספר מחשבת ישראל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הסערה סביב ספר מורשת ישראל שהדיר מזרחיים. משרד החינוך הגיב בנוגע לספר 'אמונה וגאולה', בו נכתבו דברי הגות של 160 רבנים אשכנזים, לעומת רב מזרחי אחד בלבד, ומבהיר כי ישולבו הוגים נוספים בספר.

"מקצוע מחשבת ישראל בחמ"ד שואף להציג מגוון של דעות ותפיסות דתיות לצד חילוניות, הגות של יוצאי אשכנז לצד יוצאי ספרד ומזרח, ובכלל של אחרים. החמ"ד שולל כל טענה בדבר מתן תעדוף לאוכלוסייה זו או אחרת. בעניין זה יצויין, כי במהלך שלוש השנים האחרונות מתחנכים תלמידי החמ"ד על משנתם החינוכית, ההלכתית והמחשבתית של הרב בן ציון חי עוזיאל, הרב צבי יהודה קוק והרב דוד חיים הלוי. אלה מהווים דמויות מופת לתלמידים ובכלל לתפיסה הציונית הדתית של החמ"ד”, נכתב בתגובה רשמית ל'כיפה'.

"יצויין, כי מדובר במהדורת לימוד חדשה, ומתוקף זאת עוברת עדכונים שוטפים. בימים אלה שוקד המינהל הדתי על שילובם של הוגים נוספים, ובכלל זה מהעולם המזרחי והספרדי. בתוך כך, פנה צוות מקצועי מטעם החמ"ד למורים מן השטח וכן לחוקרי יהדות ספרד באקדמיה,כדי לשתפם בתהליך עדכון החוברת".

"באם ישנם גורמים נוספים ואחרים אשר מעוניינים לקחת חלק בתהליך, הרי שהמשרד ישמח לקבל את החומרים המצויים בידם”, נמסר עוד.