אחרי הפרידה של סטטיק ובן אל אנחת רווחה באקדמיה ללשון: "אף אחד כבר לא יתבלבל"

7 שנים שהם המקפיצו את הקהל ברחבי הארץ, ובפועל, רבים התבלבלו ולא הגו נכון את שמם. כעת באקדמיה ללשון נושמים לרווחה "בקרוב לא נשתמש ב"סטטיק ובן־אל" כדי להדגים הגייה שגויה של ו' החיבור" | להסבר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 18:19 כח באב התשפב

אחרי הפרידה של סטטיק ובן אל אנחת רווחה באקדמיה ללשון: "אף אחד כבר לא יתבלבל"
סטטיק ובן אל תבורי , צילום: Hadas Parush/Flash90

הצמד המוזיקלי המצליח סטטיק (לירז רוסו) ובן אל תבורי גרם להלם אצל לא מעט מעריצים, שהמתינו בקוצר רוח לאלבום הבינלאומי המתוכנן שלהם ולעוד ועוד הופעות מקפיצות, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד, הבוקר (ה') הודיעו השניים כי אחרי שבע שנים יחד הם מסיימים את דרכם המשותפת.

גם אם לא הייתם בין מעריציהם של הצמד האהוב סביר להניח שהשם שלהם, המותג - "סטטיק ובן אל" עלה בשיחות הערות שניהלתם על מוסיקה ויין טוב באחד מהאירועים החברתיים שנכחתם בהם "סטטיק ובן אל בעד או נגד".  כעת, אחרי שצמד הזמרים הותיר את העם היושב בציון ללא פזמון חדש למשימות יום שישי, כשזה רק אתם, קולפן, ערימת ירקות שורש ובלי חצוצרות. 

"בקרוב לא נשתמש ב"סטטיק ובן־אל" כדי להדגים הגייה שגויה של ו' החיבור"

אך לא לשם כך נתכנסנו, כי להתאבל אפשר אחר כך. בפוסט שהעלתה האקדמיה ללשון בנושא הפרידה המתוקשרת, קשה היה להסתיר את אנחת הרווחה של שומרי העברית שלנו, שם הוסבר כי רבים נטו להתבלבל בצורת ההגייה הנכונה של סטטיק ובן אל, ובחרו לעשות סדר, ככל הנראה למקרה ויצוץ צמד זמרים חדש שיערב את ו' החיבור ויעשה לנו צרות. 

"אף אחד כבר לא יתבלבל ולא נצטרך לתקן: סטטיק וּבן־אל ולא סטטיק וְבּן־אל"

את הפוסט התחילה האקדמיה בנקודה חיובית מהפרידה "תוצר אחד של הפרדה הזו הוא שבקרוב לא נשתמש ב"סטטיק ובן־אל" כדי להדגים הגייה שגויה של ו' החיבור... אף אחד כבר לא יתבלבל ולא נצטרך לתקן: סטטיק וּבן־אל ולא "סטטיק וְבּן־אל".  ולמי שהניקוד קטן לו - גם תנועת u בוי"ו החיבור, וגם הבי"ת לא דגושה.

המון הצלחה בדרכם החדשה של סְטָטִיק וּבֶן אֵל.