אתם בחרתם: המסעדות הכשרות הכי טובות בארץ לשנת 2022

התחרות השנתית של אתר כיפה לאיתור המסעדות הכשרות הטובות ביותר הגיעה לסיומה, וגם הפעם הגולשים הוכיחו כי האוכל הכשר מעולם לא היה טעים או נגיש יותר. במושב הצפוני, בבירה, וגם בתל אביב: הנה ההמלצות שלכם למסעדות הכשרות הטובות ביותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 20:36 כב בטבת התשפג

אתם בחרתם: המסעדות הכשרות הכי טובות בארץ לשנת 2022
מנה במסעדת "נינה ביאנכה", צילום: דויד מויאל

המסעדות הכשרות הכי טובות לשנת 2022: בשבועות האחרונים יצאנו בפעם השנייה למבצע הקולינרי הגדול של המגזר וקראנו לכם, גולשי כיפה ומעריכי הקולינריה, לבחור ולדרג את המסעדות הכשרות הטובות ביותר שיש למדינת היהודים להציע לנו. גם השנה, התוצאות לא הכזיבו, והוכחתם שסצינת האוכל הכשר בישראל רק משתבחת עם הזמן. קיבלנו אינספור המלצות על מסעדות איכותיות, אותן תוכלו למצוא ברשימה נפרדת, אבל בסוף, נאלצנו לבחור את זו שקיבלה את מרב ההצבעות בכל אזור. 

רשימת המסעדות המומלצות לשנת 2022

צפון

גיליס ברמת הגולן 

גם השנה גיליס מככבת בהצבעות הגולשים. תפריט הבשרים של המסעדה הצפונית המפורסמת מינימליסטי ובצדק. המסעדה שהקימה משפחת גיליס במושב נוב ברמת הגולן מספקת חוויה קולינרית מיוחדת, כאשר היא פתוחה יום אחד בשבוע בלבד, בימי חמישי. יוסי וראובן גיליס מגדלים בקר בשטחי המרעה ברמת הגולן, ועל כן ההתמחות של המסעדה היא כמובן בבקר איכותי, והם אפילו מספקים משלוח בשר ברחבי הארץ. אל תוותרו על העראיס המפורסם - המשלב בשר וטלה מתובלים לפרנה עסיסית.

כשרות: מועצה דתית רמת הגולן

צילום: גיליס - בית מדרש לבשר

תל אביב

ניני האצ'י

המסעדה היפנית הכשרה נפתחה לפני תשע שנים בלב תל אביב, ומאז מספקת תפריט מגוון וצבעוני, שמתאים את עצמו לאופי הצעיר של המקום. מלבד בר סושי עמוס בדגים, תוכלו למצוא מרקים כמו הראמן והקוואטיו, לטעום מנות טפניאקי אותנטיות לצד מנות אטריות קלאסיות. במסעדה ניתן להזמין אוכל ללא גלוטן, טבעוני, וסושי לנשים בהריון.

כשרות: רבנות תל אביב

צילום: דפנה רומנובסקי

מרכז

המקדש בפתח תקווה

במתחם פארק עופר בפתח תקווה תוכלו למצוא מנות בשריות ברמה אחת מעל כולם. התפריט של מסעדת השף המקדש, שמנוהלת על ידי השף והבעלים לירן בלו, משתנה כמעט מדי יום על פי סוגי הנתחים שמספק הקצב, והשף מייצר מנות ברוח מטבחים שונים מרחבי העולם. בראיון שהעניק בעבר לחדשות כיפה, סיפר בלו על המסע הקולינרי שלו, שכלל לימודים בפריז, ומסעדות בלונדון ויפן. בתפריט של מסעדת השף המפורסמת הוא מגיש אוכל בוגר ויצירתי, לצד נתחים מובחרים המוגשים עם אבן לבה לוהטת לצריבה אישית ומשחקים עם טכניקות בישול מודרניות. 

כשרות: רבנות פתח תקווה

רוסטביף סינטה הולשטיין של המקדש

רוסטביף סינטה הולשטיין של המקדש צילום: דוד ששון

ירושלים

קפה גן סיפור

האורחים בבית הקפה המפורסם ליד גן סאקר בירושלים כבר רגילים לצפות בזוגות בדייטים המיתולוגיים צועדים על המדשאות הסמוכות, כל זה כאשר הם לא עסוקים בהתפעלות מהאוכל. תפריט המסעדה מציע תפריט חלבי הכולל דגים על טהרת חומרי גלם טריים ואיכותיים, ומציע בין היתר שלל פסטות טריות, מנות דג שונות, סלטים מיוחדים, כריכים ומנות אחרונות. המקום משלב בין אוכל טוב לאהבת הספרים, ונחשב לידידותי במיוחד עבור ילדים, עם תפריט ילדים מנוקד ומנות שכולם אוהבים. 

כשרות: בד"צ בית יוסף

צילום: לינה מיארה

דרום

נינה ביאנכה בצומת ביל"ו

במתחם המסחרי מדרום לצומת ביל"ו מסתתרת מסעדת פיוז'ן כשרה המשלבת בין מטבח ים תיכוני נועז לבין מנות אירופאיות קלאסיות בהובלת השף דודו בן אבו. הוא נוהג לשלב בין המטבח הים תיכוני למטבח המודרני ואף שואב השראות נוספות ממטבחים צרפתיים ואיטלקיים. בנינה ביאנכה המטבח פתוח לעיני הסועדים ובכך משקף את האהבה של בעלי המקום והשף לאירוח. 120 מקומות ישיבה מוצעים במסעדה, בנוסף לבר גבוה לישיבה נוחה ומתחם אירוח פרטי.    

כשרות: רבנות קרית עקרון

טטאקי סביח

טטאקי סביח צילום: דוד מויאל