המסעדות הכשרות הכי טובות בארץ

אחרי שבועות של הצבעות, עשרות אלפי משתתפים בחרו את שלל המסעדות הטובות והכשרות שיש למדינת היהודים להציע לנו. במושב בצפון, בבירת הנגב, או על המרינה בהרצליה, האוכל הכשר מעולם לא היה טעים או נגיש יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/22 09:36 ב באדר א'

המסעדות הכשרות הכי טובות בארץ
צילום: יח"צ נאיה

בחודש שעבר יצאנו למבצע הקולנירי הגדול של המגזר, וקראנו לכם, גולשי כיפה, לבחור את המסעדות הכשרות הטובות ביותר. אנינות הטעם של הלקוח הדתי עלתה רמה בשנים האחרונות, ועבורו, אוכל הוא לא רק הזדמנות לנטילת ידיים, ברכת המזון ועדכונים משפחתיים, אלא דרך לענג את החיך במיטב המטעמים העדכניים בסצנת האוכל הכשרה בישראל. 

אחרי שבוע של הצבעות, עשרות אלפי משתתפים בחרו את שלל המסעדות הטובות והכשרות שיש למדינת היהודים להציע לנו. הפודיז' הסרוגים, חובבי האוכל ומעריכי הקולינריה, המליצו על המקומות הטובים ביותר בכל הארץ. פסקדו באשדוד, גיליס בצפון, המקדש בכפר סבא, אל דנטה בירושלים ואפילו דריה בתל אביב. רגע האמת הגיע, ואתם הכרעתם, אלו המסעדות הכשרות הטובות ביותר. 

תל אביב

ווסט סייד: מסעדת בשרים, גורמה, דגים, אוכל ים תיכוני

המסעדה ששומרת על מעמדה לאורך השנים כמסעדה גורמה כשרה, ממוקמת באזור הטיילת בתל אביב, למרגלות מלון רויאל ביץ'. השלמות במסעדה מתחילה בעיצוב יוקרתי והמרשים, ברוח בתי מלון באירופה, וממשיכה באוכל שאפשר רק לחלום עליו. אחת המנות האהובות במקום היא פילה בקר המוגש יחד עם כרוב צלוי, רוטב פורט ומח עצם, קראמבל לחם שום. אין  לנו ספק שהמסעדה תתברג שוב גם בשנה הבאה.

ווסט סייד, הירקון 19, מלון רויאל ביץ' תל אביב  03-7405054

וויסקי בר: בקבוקים שנאספו במשך שנים 

המסעדה במתחם שרונה בתל אביב יודעת לשלב בין בר ומוזיאון וויסקי, המסעדה מציגה מעל 1,400 בקבוקי וויסקי אשר נאספו במשך שנים רבות בקפדנות ומלמעלה מ-13 מדינות שונות ברחבי העולם. כל הבקבוקים במוזיאון ניתנים לטעימה ורכישה. אבל אל תתבלבלו המקום איננו רק בר אלכוהול, בגזרת המטבח תוכלו למצוא מבחר מנות, החל מבשרים בעישון עצמי, ירקות ודגים טריים ואף קינוחים ייחודיים שמכינים במקום. ללא ספק אווריה משכרת.

וויסקי בר, דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב   03-9551105

 

מרכז

הרברט סמואל בהרצליה: אלמנטים ים תיכוניים 

מסעדת הרברט סמואל צופה אל המרינה בהרצליה, שזה כבר יתרון עצום. החלל המעוצב בקפידה, מחולק לחללים קטנים ואינטימיים, דבר נדיר במחוזותינו וללא ספק מהווה יתרון שרוצים לצאת לדייט זוגי ולא בא לכם לשמוע את כל אורחי המסעדה ברקע. במקום תפריט מוקפד המבוססת על אלמנטיים ים תיכוניים: דגים, בשר, ירקות ושמן זית ולצידו תפריט יין עשיר. אם כבר הגעתם מומלץ לדגום את הסשימי אינטיאס, ניוקי הדייגים שעושה כבוד לבצקיות תפוח האדמה, ואת צלעות הטלה על מצע הפריקי שמצליחות להפתיע.

הרברט סמואל, רח' השונית 4, מרינה הרצליה  073-2037596

 

משה שגב בנתניה: תפריט כשר שלא מתפשר 

המסעדה הכשרה של שגב משה באזור התעשייה הדרומי בנתניה עושה כבוד למטבח הישראלי. כך תוכלו למצוא בתפריט שלל מנות ראשונות המונחות במרכז השולחן, כאשר במקום הפיתות והסלטים המסורתיים, יוגשו מנות גורמה כשרות ויצירתיות כמו חלה של שבת לצד עגבניות מגוררות ושמן זית או קציצות דגים על רוטב טחינה ועוד.

 משה שגב, מתחם "סינמה סיטי", נתניה  077-4142025 

צילום: אסף קרלה

 

 

ירושלים

1868: חוויה קולינרית באווירה ירושלמית

1868 היא מסעדה ותיקה בסצנת הקולינריה הירושלמית. המסעדה שנוהגת לארח רבים מהתיירים השוכנים במלונות הפאר הסמוכים, מציאה בהתאם תפריט מוקפד והגשה מעונבת ברמה שלא רגילים לראות לרוב בארץ. בגומחות הקירות של המבנה העתיק בו שוכנת המסעדה, נמצא בר יינות גדול בו תוכלו למצוא את מיטב יינות ארצנו. התפריט מתבסס על חומרי גלם עונתיים ואיכותיים, בשילוב בין חוויה קולינרית לאוכל כשר, ישן וחדש, אווירה ירושלמית ייחודית ומטבח עילי, אחת המנות המומלצות היא לשון בקר ואגיו עם קרם גזר, תפוחי גראנד סמית', ורוטב פלפלת - מנה שבהחלט מצדיקה את מחירה.

1868 המלך דוד 10, ירושלים  02-6222312

צילום: סיון שוב עמי

 

נאיה: אסייאתית הצופה להרי ירושלים

היא אומנם לא ירושלמית קלאסית, שכן היא ממוקמת בפאתי מושב בית נקופה ורק משקיפה להרי ירושלים, אבל היא כל כך מיוחדת ומוצלחת שההדחפות שלה לקטגוריה בהחלט מוצדקת. המסעדה האסייתית תפגיש אתכם בנקודת מפגש עדכנית בין תרבויות, טעמים וגוונים, אשר מתכתבת בין מזרח למערב. בתפריט תוכלו למצוא מנות כמו סלט ברווז סיני, פרגית וייטנאמית עם למון גראס, קארי אדום ועוד. למסעדה מטבח פתוח המאפשר לצפות בתהליך הכנת המנות, לפעמים זה לא פחות מרתק. לאחרונה פתחה המסעדה גם שלוחה בבית הכרם בירושלים.

נאיה, מושב בית נקופה  02-9900070 

 

 

צילום: יח"צ

 

דרום

רטטוי: מסעדה יוקרתית באווירה פסטורלית 

מסעדת רטטוי הכשרה במושב אמונים הוקמה בשנת 2008, בקונספט מיוחד של בית מגורים שהוסב למסעדה יוקרתית באווירה פסטורלית. המנות במקום משלבות בין המטבח הים-תיכוני ומנות נבחרות מהמטבח האסייתי. אין ספק שגודל המנות במקום מצדיקה את הסטיגמה על הנדיבות של תושבי הדרום.

רטטוי, הזית 90 מושב אמונים, 08-8664400

 

ויויניו: איטליה בבאר שבע

כשנכנסים למסעדה קשה לפספס את המטבח הפתוח עם הטאבון הענק שיובא מאיטליה. אם היה למישהו ספק מדובר במסעדה איטלקית, כזו המצליחה להרים את חומרי הגלם לפסגות. אם הגעתם למקום אתם חייבים לכלול לפחות מנה אחת מהטאבון המוצלח הזה, לא משנה אם זה פיצה או פוקאצ'ה, העיקר שהחום האדיר של הטאבון יגיע לשולחן שלכם. במקום כמובן מציעים פסטה טרייה, מנות טבעוניות, מנות ללא גלוטן, מנות ילדים ועוד.

vivino קניון מול שבע, באר שבע 08-9790103

צפון

בית מדרש לבשר: גיליס ברמת הגולן 

מסעדת הבשרים של משפחת גיליס, במושב נוב רמת הגולן. למרבה ההפתעה והתדהמה, המסעדה שזכתה לכל כך הרבה הצבעות פתוחה יום אחד בשבוע - ימי חמישי בלבד.

יוסי וראובן גיליס מגדלים בקר בשטחי המרעה ברמת הגולן, ומשכך ההתמחות של המסעדה היא כמובן בבקר, מעבר לכך התפריט מאוד מנימליסטי ובצדק. אל תוותרו על העראיס המפורסם - המשלב בשר וטלה מתובלים לפרנה עסיסית.

גילס, נוב  04-6763555

גיליס- בית מדרש לבשר

גיליס- בית מדרש לבשר צילום: איתן דור

 

בשרים, דגים ומטבח לבנטיני: מסעדת רותס בעכו העתיקה 

מסעדת רותס שוכנת בלב מצודה עתיקה, הבנויה מקירות אבן חשופים, המעוטרים בקשתות גדולות. החוויה במסעדה תיקח אתכם למסע אחורה בזמן. לא משנה אם אתם מטיילים באזור הצפון, או שבאתם לגלות את רזי הקסם של עכו העתיקה, שווה להיכנס ולבדוק את נתח אנטריקוט העגל המיושן או את הטורנדו רוסיני שיעשה לכם חשק לעוד. באחת מהמסעדות הכי יפות שיש בארץ.

רותס, ויצמן 1, עכו העתיקה  04-8848040

צילום: גלעד הר שלג