7 טעויות שאנחנו עושים כשאנחנו מנסים לעשות דיאטה - כך תוכלו להימנע מהם

כמעט כל מי שניסה לרזות אי פעם בחייו, יכול לספר לכם מה הצליח ולמה לא הצליח. אז אספנו את הטעויות המרכזיות שאפשר לעשות בדרך לירידה במשקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 12:09 כב בטבת התשפד | עודכן בתאריך 03/01/24 21:39

7 טעויות שאנחנו עושים כשאנחנו מנסים לעשות דיאטה - כך תוכלו להימנע מהם
הקרב על הדיאטה, צילום: ViChizh,Shutterstock

דיאטה היא תהליך מורכב שדורש מאמץ, סבלנות ותכנון. עם זאת, רבים מאתנו עושים טעויות שיכולות להקשות עלינו להצליח. אז הנה שבע טעויות נפוצות שעושים אנשים כשהם מנסים לעשות דיאטה, וגם כמה עצות איך אפשר להימנע מהן.

1. לא מציבים יעדים ריאליים

הגדרת יעדים ריאליים היא חשובה להצלחת כל משימה, כולל דיאטה. אם נציב לעצמנו יעדים בלתי ריאליים, כגון לרדת 10 קילוגרמים בחודש, אנחנו רק נתאכזב ונוותר. כדי להגדיר יעדים ריאליים, חשוב לקחת בחשבון את המצב ההתחלתי שלנו, את קצב ההרזיה הבריא, ואת היכולות שלנו. לדוגמה, אם אנחנו שוקלים 90 קילוגרמים, ירידה של 2-3 קילוגרמים בחודש היא יעד ריאלי.

2. לא עוקבים אחרי התקדמות או עוקבים יותר מידי

מעקב אחר התקדמות הוא דרך מצוינת לקבל מוטיבציה ולשפר את הסיכויים להצליח. כאשר אנחנו רואים את ההתקדמות שלנו, זה נותן לנו מוטיבציה להמשיך ולעבוד קשה. אבל מעקב יתר של כל יום שבו לא תמיד רואים שינוי, יכול להוריד את המוטיבציה. גם חוסר מעקב יכול לתסכל, כי לעיתים יש שינויים במשקל שעוד לא מרגישים. מומלץ לעשות מעקב מסודר של פעם בכמה ימים או פעם בשבוע.

אל תעלו על המשקל כל יום

אל תעלו על המשקל כל יום צילום: Lee Charlie,Shutterstock

3. לא משנים את הרגלי האכילה

דיאטה מוצלחת היא לא רק עניין של להפחית קלוריות. חשוב גם לשנות את הרגלי האכילה שלנו, כך שנוכל לשמור על המשקל החדש שלנו לאחר שהדיאטה תסתיים. כדי לשנות את הרגלי האכילה, חשוב להיות מודעים למה אנחנו אוכלים. נסו לכתוב יומן אכילה כדי לעקוב אחר מה שאתם אוכלים ובאיזו כמות. לאחר מכן, אפשר להתחיל לשנות את הרגלים לא בריאים לבריאים יותר.

4. מוותרים מהר

כל אחד עושה טעויות בדרך. אם אנחנו עושים טעות, אין זה אומר שצריך לוותר על הדיאטה. חשוב ללמוד מהטעויות שלנו ולתקן אותן. כאשר אנחנו מוותרים מהר, אנחנו רק מחזקים את האמונה שלנו שאנחנו לא יכולים להצליח. חשוב לזכור שכולנו יכולים להצליח אם נהיה סבלנים ונתמקד ביעדים שלנו.

5. עושים דיאטות קיצוניות

דיאטות קיצוניות יכולות להוביל לירידה מהירה במשקל, אך הן גם עלולות להיות מסוכנות. דיאטות אלו יכולות לגרום לתת תזונה, לבעיות בריאותיות, ואף למוות. חשוב לזכור שדיאטה בריאה היא דיאטה מאוזנת שמספקת לגוף את כל החומרים המזינים שהוא צריך. דיאטה מאוזנת תאפשר לנו לרדת במשקל בצורה בריאה ונכונה.

6. לא מקבלים עזרה

אם אנחנו מתקשים לעשות דיאטה לבד, אין זה אומר שאנחנו נכשלים. לעיתים, קבלת עזרה מקצועית יכולה לעזור לנו להצליח.
תזונאית או מאמן כושר יכולים לעזור לנו להגדיר יעדים ריאליים, ללמד אותנו על תזונה בריאה, ולעקוב אחר התקדמותנו.

7. לא נהנים מהדרך

דיאטה לא צריכה להיות סבל. אם אנחנו לא נהנים מהדרך, אז פחות סביר שנצליח. חשוב למצוא דיאטה שמתאימה לנו ולסגנון החיים שלנו. אם אנחנו לא אוהבים את מה שאנחנו אוכלים, אז פחות סביר שנצליח להחזיק מעמד, נסו למצוא דברים שאתם אוהבים, גם באוכל (אחרי שינוי ההרגלי אכילה) וגם בספורט שבחרתם לעשות

ואם חיפשתם טיפים להצלחה אז:

  • התמקדו בשינוי באורח החיים, ולא רק במשקל.
  • התחיל בדיאטה מאוזנת ולא קיצונית.
  • אל תפסיקו את הדיאטה.
  • שתו מספיק מים.