ארטישוק ממולא בשר ברוטב עגבניות

חדשות כיפה השף רונן ורה 05/03/23 09:13 יב באדר התשפג

צילום:  רונן ורה
צילום: רונן ורה

מצרכים

המרכיבים לרוטב:

800 גרם עגבניות מרוסקות

בצל גדול

2 כפות סילאן

כף סוכר חום קלאסי (הכהה)

כפית גדושה פפריקה מתוקה בשמן

כפית מלח

מיץ מחצי לימון

2 כפות שמן

המרכיבים לממולאים

20 תחתיות ארטישוק (המוקפא - 2 חבילות)

חצי קילו בשר צלעות טחון

1 בצל בינוני

עלים מחצי חבילה פטרוזיליה.

3 כפות קמח מצה

כפית גדושה מרק עוף

חצי כפית פפריקה מתוקה

חצי כפית פלפל שחור

חצי כפית קינמון

חצי כפית מלח

2 ביצים

הוראות הכנה

1. מכינים את הרוטב – פורסים בצל גדול לטבעות ומניחים בצד. בסיר רחב על להבה בינונית מחממים 2 כפות שמן. כשהשמן חם מוסיפים את טבעות הבצל ומטגנים עד שהבצל נעשה שקוף. כשהבצל נעשה שקוף מוסיפים 800 גרם עגבניות מרוסקות, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה ומוסיפים כף סילאן, כפית פפריקה מתוקה בשמן, כף סוכר חום דביק, כפית מלח, מיץ מחצי לימון מערבבים וסוגרים מכסה. לאחר 5 דקות טועמים, אם חסרה מליחות זה הזמן להוסיף עוד מלח. מערבבים וסוגרים מכסה.

2. מכינים את הארטישוק הממולא – מכניסים לתוך קערה 2 חבילות תחתיות ארטישוק ויוצקים עליהם מים רותחים. כשהארטישוק מפשיר מנקזים את הנוזלים.

3. קוצצים לקוביות סופר קטנות בצל בינוני ומעבירים לקערה. קוצצים דק עלים מחצי חבילה פטרוזיליה ומוסיפים לקערה. מוסיפים חצי קילו בשר צלעות טחון, 2 ביצים, 3 כפות קמח מצה, כפית גדושה אבקת מרק עוף, כפית מלח, חצי כפית פלפל שחור, חצי כפית פפריקה מתוקה, חצי כפית קינמון ומערבבים את כל המרכיבים עד לקבלת מסה אחידה. ממלאים את תחתיות הארטישוק בנדיבות בבשר ומניחים בצד.

4. במחבת רחבה על להבה בינונית מחממים 2 כפות שמן כ – 2 דקות. כשהשמן חם מכניסים את תחתיות הארטישוק למחבת כשהבשר מופנה לתחתית הסיר. מטגנים כ – 2 דקות מכל צד ומעבירים אותן בזו אחר זו לסיר עם הרוטב. לאחר שכל תחתיות הארטישוק בסיר סוגרים מכסה, מבשלים עם הרוטב 40 דקות / עד שהארטישוקים רכים ומכבים להבה. מנערים את הסיר מדי פעם.

כתבות נוספות