בגרות בעזרה לזולת

בישיבת נעם ירושלים לוקחים חלק בפיילוט ארצי של משרד החינוך במסגרתו התלמידים מתנדבים 60 שעות בשנה לאורך שלוש שנים אשר בסופן הם יקבלו תעודת בגרות חברתית מטעם משרד החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/13 12:24 טז בחשון התשעד

בגרות בעזרה לזולת

עם התחלת שנת הלימודים, תלמידי תיכון רבים כבר מתחילים לחשוב על בחינות הבגרות בסוף השנה ועובדים במלוא המרץ על מנת להספיק ללמוד את כל החומר לבחינות השונות.

אך בישיבת נעם ירושלים לא הכל סובב סביב ציונים: הישיבה לוקחת חלק זו השנה השלישית בפיילוט ארצי של משרד החינוך במהלכו מתנדבים התלמידים, מכיתות י' עד יב', כ-60 שעות בשנה במשך שלוש שנים, אשר בסופן הם מקבלים תעודת בגרות חברתית רשמית מטעם משרד החינוך יחד עם תעודת הבגרות הרגילה.

מטרת התוכנית היא עידוד התרומה לקהילה למען הקהילה והתלמידים מתנדבים בין היתר במחסני ביד שרה, בעמותת אפרת, בבתי חולים, מסייעים לחולים בבתיהם, בחניכת תלמידים מתקשים בישיבה ועוד. בסוף שלוש שנות ההתנדבות על התלמידים להגיש עבודה מסכמת על ההתנדבות שלו ועל חוויותיו מההתנדבות.

השנה, יקבלו לראשונה התלמידים בוגרי המחזור הראשון את תעודת הבגרות החברתית המיוחלת לאחר שלוש שנות התנדבות ועשייה חברתית. ראש הישיבה הרב שמחה ויסמן, ציין כי "הדבר מרומם את כולנו, את כל הישיבה, זה חלק מתוכנו“.