שאל את הרב

איך אפשר לאהוב את איך שאני נראית למרות שאני לא יפה בכלל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/03/23 04:39 כט באדר התשפג

שאלה

שלום, אני בת 15

אני ממש לא אוהבת את איך שאני נראית, אני חושבת שאני אפילו מכוערת. לא משנה כמה אני אתאפר, קרמים, תכשיטים, בגדים, אני עדיין לא אוהבת בכלל את איך שאני נראית. בכלל.

אשמח לשמוע איך אפשר לאהוב את איך שאני נראית למרות שאני לא יפה בכלל?

תשובה

שלום לך!

התחושות שאת מתמודדת איתן לא פשוטות בכלל, טוב שפנית אלינו כדי לקבל עזרה וכלים להתמודד איתן, ולא נשארת איתן לבד עם עצמך.

דבר ראשון שאני אומר לך, שאת לא לבד בכלל בתחושות האלה. המון בני נוער מתמודדים עם תחושות דומות. גיל ההתבגרות הוא גיל בו הגוף משתנה, ויש המון דגש על המראה, לוקח זמן להתרגל לאהוב את עצמך, ולפתח דימוי עצמי טוב ובריא. אז קודם כל, זה לגיטימי לגמרי.

לפני שאתן לך עצות מעשיות איך להתמודד, אני רוצה להסביר קצת על דימוי גוף ודימוי עצמי.

דימוי גוף מוגדר כתמונת הגוף שלנו שאנו יוצרים במוחנו, כלומר, האופן שבו הגוף נראה לעצמנו. דימוי גוף הינו חלק אחד, מתוך כמה, המרכיבים יחד פאזל שלם של הדימוי העצמי. דימוי עצמי, הינה היכולת של הפרט להעריך את עצמו, בעזרת שיפוטיות עצמית, וכולל בתוכו רבדים נוספים, מלבד תפיסת המראה, בניהם: יכולת להצליח ולהתמודד, תפיסת כישורים, אמונה עצמית ועוד.

דימוי הגוף מתחיל להיבנות עם הולדתנו, דרך מגע גופנו בסביבה ודרך התייחסות המבוגרים המשמעותיים בחיינו אלינו – ההורים שלנו. כאשר אנו גדלים, דימוי הגוף שלנו משתנה גם דרך התייחסותם של בני גילנו.

דימוי הגוף משתנה מאוד עם גדילתו של הגוף, דרך שלבי ההתבגרות השכלית, הנפשית והגופנית-מינית. כפי שציינתי בקצרה קודם, ההתפתחות של הדימוי גוף משמעותית מאוד בגיל שלך, ותופסת חלק נכבד בדימוי העצמי שלך, לכן התחושות שלך בריאות לגמרי והם חלק מתהליך ההתפתחות שלך.

אז מה אפשר לעשות כדי להתפתח בצורה טובה ובריאה ולהתחבר לגוף שלנו?

1. העצה הראשונה שלי אלייך, שקשה קצת בעידן הטכנולוגי, אבל אפשרית. היא כמה שפחות להשוות את עצמך לאחרים, לכל אחד יש את ההתמודדויות שלו. הרבה פעמים נראה שלאחרים מושלם וטוב וחלק, אבל לכל אחד יש הקשיים שלו, ואת הדרך והמסלול שלו בעולם. וההשוואות הרבה פעמים מכניסות אותנו למקום לא בריא ומורידות לנו את הביטחון העצמי. אז העצה הראשונה שלי, היא להתמקד בעצמך ובטוב שלך.

2. הרבה פעמים כשאנחנו מסתכלים במראה אנחנו רואים קודם כל את מה שמציק לנו, את מה שנראה בעינינו כפחות יפה. למשל אם יש מישהי שהאף שלה נראה לה גדול מידי, כל פעם שהיא תסתכל במראה היא תראה ישר את האף הגדול. אז ההמלצה השנייה שלי אלייך, היא לבחור את החלקים שאת יותר מחוברת אליהם בגופך ולשים עליהם את הדגש, בין אם זה כאשר את סתם מסתכלת על עצמך במראה ובין אם זה בהשקעה פיזית, לקנות תכשיטים, בגדים, ותכשירים המטפחים ומדגישים את האזורים האהובים עלייך.

3. העצה השלישית היא עצה יותר פרקטית שאני ממליצה עליה בחום, והיא לעשות פעילות גופנית. פעילות גופנית קשורה מאוד לעלייה בדימוי העצמי. בלי קשר לזה שזה תמיד טוב ובריא (: את יכולה למצוא פעילות גופנית שאת אוהבת לעשות ולפתח אותה, זה יכול להיות ריצה, משחק ספורטיבי כלשהו ועוד יש מגוון פעילויות.

4. עצה אחרונה שלי אלייך היא לשתף את הסביבה הקרובה שלך, אנשים שאת סומכת עליהם, במה שעובר עלייך, התמיכה והחום מאוד חשובים ומשמעותיים בתהליך הזה, וטוב שיהיה לך מישהו קרוב אצלו תוכלי לשתף ולפרוק, ואולי הוא אף יוכל לשתף אותך מהניסיון שלו בנושא. כמובן שאת תמיד מוזמנת בשמחה לפנות אלינו.

מאחלת לך המון בהצלחה! מעולה שפנית אלינו, וכמובן מוזמנת תמיד ליצור איתנו קשר בכל דרך.

אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

כאן בשבילך

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות