שאלה
כבוד הרב שלום,
אני בת 20 וחצי וסיימתי עכשיו שנתיים שירות לאומי. נרשמתי באיזור חודש אדר ללימודי משפטים ועד עכשיו לא קבלתי התייחסות. במהלך החודשים האחרונים כבר הייתי כולי מוכנה לרעיון שאני לא מתחילה ללמוד השנה באוניברסיטה אלא ממשיכה לעבוד שנה נוספת. סגרתי את כל נושא ההעסקה שלי במשרה מלאה מול הגורמים הרלוונטיים במשרדי וכן תכננתי לקחת במהלך השנה כמה קורסים התאטרון 0 מקצוע שמעניין אותי. לפני מס' ימים קבלתי תשובה מהאוניברסיטה שהתקבלתי ללימודי משפטים. במהלך סוף השבוע הייתי בדילמה מה אני צריכה לעשות ומה הכי נכון וכמובן גם - מה מתאים לי ומה אני רוצה. לאחר התייעצויות רבות עם הורי וחברים קרובים החלטתי ללכת ללמוד השנה. דברתי על כך גם עם הבוסית שלי שפרגנה ב"ה ונתנו לי את האפשרות להמשיך לעבוד במשרד כמה שעות שאני רוצה - מתי שנוח לי. אני יודעת שזה "צרות של עשירים" אבל אני ממש דואגת שמא לא קבלתי את ההחלטה הנכונה. אני בן אדם שצריך לדעת מראש לקראת מה הוא הולך, ובגלל שהכל בא לי פתאום באופן בלתי צפוי זה מאד מליץ ומפחיד אותי. איך אוכל לדעת אם החלטתי נכון? איך אוכל לדעת שזו אכן הדרך המתאימה?? אודה להתייחסותך...
תשובה
שלום וברכה
לאחר כל קבלת החלטה צריך להאמין שהיא החלטה נכונה. את מתארת שהתייעצת רבות על כך עם חברים ומשפחה ולכן אין אני חושב שאת צריכה לחשוש מפני ההחלטה.זו לא היתה החלטה שקבלת בפזיזות. במידה, ובהמשך תגלי שהלימודים לא מתאימים לך תדרשי לשקול מחדש. אבל בינתיים, האמיני שאין שמחה גדולה יותר מהתרת הספקות וה' יצליח דרכך
בברכה
מאיר נהוראי