שאל את הרב

טבח בכלבי ים בקנדה

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 27/03/08 11:19 כ באדר ב'

שאלה

שלום לכבוד הרב

אתמול שראיתי באינטרנט ידיעה מזעזעת שבימים אלו עומד להתחיל טבח המוני של כלבי ים בקנדה.

מסתבר שכל שנה הורגים כ 300000 כלבי ים בקנדה ציידים שמשתמשים בשיטות אכזריות ביותר עם מכות של אלות וכל זה על מנת למכור את עורם של החיות המסכנות לצורך ייצור מעילים ופרווות.הזירה נראית כמו לאחר פיגוע. מלא דם על הקרח.

הידיעה הזאת זיעזעה את כל אמות המידה שלי וקראתי שכל שנה העולם מפגין נגד זה ולמרות זאת ממשלת קנדה מאשרת טבח המוני של כלבי ים ועוד גורים שזה עתה נולדו.

השאלות שלי הם כאלה :

עד כמה תפילות יכולות לעזור לשינוי המצב?

האם ניתן לגייס עוד אנשים ולהפיץ ידיעה זאת כדי שיותר ויותר יהודים יתפללו להפסקת הטבח הזה כי בכל זאת לנו היהודיים יש כוח להשפיע על העולם.

מה לדעתך ניתן לעשות כדי שזה ייפסק?

האם תפילה כזאת בסוף תתקבל?

איך זה יכול להיות שהקב"ה עד עכשיו איפשר לדבר כזה לקרות????

מה החיות עשו עוונות ומגיע להם למות?????

זה ממש שואה לבעלי חיים שהאחראית הישירה לכך היא ממשלת קנדה.האם ניתן לפנות לגורם כלשהו שיעזור להפסיק את זה.אני מאמין בקב"ה .שמפה תבוא הישועה.

תודה על תשובתך

כל טוב

תשובה

שלום רב,

אני שותף לזעזוע שלך, ולצערי אין זו הדוגמה היחידה להרג ברוטאלי של בעלי חיים בידי בני אדם רודפי בצע ומותרות. אכן חובתנו למנוע צער לבעלי חיים, והאיסור לצער בעלי חיים הוא איסור מהתורה. אין ספק שכל היודע על עצומה/ הפגנה/ מחאה נגד דברים כאלה צריך להצטרף למחאה. באשר לתפילה, אנו מתפללים שלוש פעמים ביום לתיקון עולם מכל הבחינות ובכלל זה גם מבחינת היחס לבעלי חיים. כמובן אסור לשכוח לרגע את סבלם של בני אדם, אשר במקומות שונים בעולם אף הם נטבחים באכזריות, סובלים ומדוכאים בידי בני אדם אחרים.עם כל החשיבות של צער בעלי חיים, צערם של אנשים צריך להטריד אותנו עוד יותר. תפילותינו כוללות בקשות להפסקת כל רוע ורשע בעולם הן כלפי אדם והן כלפי חיות.
באשר לאשמה בדבר, הקב"ה נתן בחירה חופשית לאדם, ואת האחריות והאשמה יש להטיל על המין האנושי אשר משתמש לרעה בבחירה החופשית שלו, ולא על הקב"ה.


כל טוב,
רונן לוביץ


כתבות נוספות