למרות פגישתם של נתניהו וסמוטריץ: שדה דב צפוי להיסגר

ראש הממשלה ושר התחבורה מנסים למצוא פתרונות לסגירת שדה דב, אך נראה כי נתניהו החליט על סגירת השדה תוך מתן פיצוי ומזעור נזקים לתושבי אילת. ראשי הראשויות החליטו לפתוח השביתה שתכלול את כל השירותים העירוניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/19 08:41 כז בסיון התשעט

למרות פגישתם של נתניהו וסמוטריץ: שדה דב צפוי להיסגר
סמוטריץ' מגיע לפגישה אצל נתניהו, הבוקר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שדה דב ייסגר היום, כאשר הטיסה האחרונה תצא היום בשעה ‭ 20:50‬שמטוס ארקיע בטיסה ‭ IZ 1807‬ לאילת יטוס את הטיסה המסחרית האחרונה.

במהלך הלילה (שבת) נועדו ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' במשך שעות כדי לנסות ולהגיע לפתרון. ההערכה לאחר הפגישה היא כי נתניהו החליט על סגירת השדה תוך מתן פיצוי ומזעור נזקים לתושבי אילת. בצהריים צפויים השניים לשוב ולהיפגש.

ביום שלישי האחרון הציג סמוטריץ בפני ועדת הכספים של הכנסת מתווה לדחיית פינוי השדה בשלוש שנים שלפיו ימשיך השדה לפעול וברקע יקודמו התוכניות להפשרת השטח לבנייה, כך שהכול יהיה מוכן לפינוי מיידי כאשר הדחפור הראשון יעלה על הקרקע. ועדת הכספים אישרה את הצעתו פה אחד, אך המתווה הזה מחייב חקיקה, ומשום שאנו מצויים בתקופת בחירות, על פי הנחיות יועמ"ש הכנס אי אפשר לקדם חקיקה פרטית - אלא רק חקיקה ממשלתית. לכן הכדור עבר לראש הממשלה שיחליט האם לקדם את החוק. עד כה לא התערב נתניהו, והסיכוי להעביר חקיקת בזק פוחתים מאוד בחלוף השעות.

בעוד שבמערכת הפוליטית ממתינים בדריכות להחלטת ראש הממשלה בנוגע לעתידו של שדה דב, ראשי הרשויות הביעו מחאה על העובדה שלא כללו את נבחרי הציבור וראשי הערים בקבלת ההחלטות, וטענו שמוכרים לציבור סכומים שקריים ומופרזים בדבר העלות של ביטול ההחלטה לסגור את שדה התעופה, כדי להשפיע על דעת הקהל. השביתה תכלול את כל השירותים העירוניים ובהם פינוי אשפה, רווחה, תרבות, צוותי עזר במערכות העירוניות ועוד. זאת בניסיון אחרון לשנות את ההחלטה לסגירת עורק התחבורה הראשי של העיר אילת.