"מבצע בנימין": הלוחמים מאנטבה הצטרפו למחאות וינסו לחסום את נתב"ג

לוחמי מבצע אנטבה מסיירת מטכ"ל מארגנים שיירת רכבים אותה הם מכנים "מבצע בנימין" במטרה לחסום את הכניסה לנתב"ג. "כמעט 50 שנה אחרי המבצע ההוא, אנחנו מסתערים היום שוב על שדה תעופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 09:16 כב באדר התשפג

"מבצע בנימין": הלוחמים מאנטבה הצטרפו למחאות וינסו לחסום את נתב"ג
ההפגנה מחוץ לנתב"ג, צילום: Erik Marmor/Flash90

"מבצע בנימין" לוחמי אנטבה במחאה בשדה התעופה בבן גוריון: בסביבות השעה אחת עשרה תנוע לכיוון שדה התעופה שיירת רכבים תחת הכותרת "מבצע בנימין", כחלק ממחאה שמטרתה לשבש את פעילות השדה עם טיסתו של ראש הממשלה נתניהו לברלין.

את השיירה יובילו פקודיו של יוני נתניהו ז"ל מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים אשר לקחו חלק במבצע יונתן, בו נהרג ובמסגרתו שוחררו בני ערובה ממטוס שנחטף והוחזק על ידי טרוריסטים בשדה התעופה באנטבה, אוגנדה, בשנת 1976.

יוני נתניהו

יוני נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ

בין המשתתפים: לוחמים וחטופים מאנטבה

בין המשתתפים: פנחס בוכריס, אדם קולמן, נעם מלמוד, איל שפרוני, מקה מגל, אמיר עפר, ולצידם צפויים לקחת חלק גם חטופים מהמטוס ולוחמים נוספים. השיירה תמנה מספר ג'יפים ורכבי שטח ובראשה רכב שחור מסוג מרצדס, הדומה לרכב ששימש את הלוחמים הישראלים בעת הפשיטה על המטוס באנטבה.

"כמעט 50 שנה אחרי המבצע ההוא, אנחנו מסתערים היום שוב על שדה תעופה"

המארגנים מציינים בין השאר כי "כמעט 50 שנה אחרי המבצע ההוא, אנחנו מסתערים היום שוב על שדה תעופה, באופן דמוקרטי ולא אלים, במטרה לשחרר ראש ממשלה שנחטף על ידי קיצוניים, ואיתו מדינה שלמה הדוהרת לעבר הפיכה משטרית מסוכנת", עוד אמרו הלוחמים לשעבר כי "אז יצאנו למבצע יונתן, היום אנו יוצאים למבצע בנימין- ומשחררים את נתניהו מחוטפיו". 

נתב"ג, 3000 שוטרים יאבטחו

נתב"ג, 3000 שוטרים יאבטחו צילום: Moshe Shai/FLASH90

"ביבי מקריב את המדינה למען עצמו"

בוגרי היחידה אמרו כי "יוני הקריב עצמו למען המדינה- ביבי מקריב את המדינה למען עצמו. אנו מזועזעים מהתהום אליה מוביל נתניהו את ישראל", ופנו לראש הממשלה: "ביבי- נגיע לנתב"ג, עם מרצדס אבל בלי רולקס, בשבילך ועבורך, לזכרו של יוני מפקדנו האהוב ובשביל מדינתנו האהובה. בוא איתנו, חזור איתנו ושוב להיות חלק מאיתנו".