התוכנית של בן גביר והמשטרה לחסימות בנתב"ג: "לא הייתי מרוצה בכלל"

לקראת טיסתו של ראש הממשלה ויום נוסף של מחאות, נפגש השר בן גביר עם המפכ"ל והבהיר כי הוא לא מוכן לראות היום חסימות כבישים. "בשבוע שעבר האנרכיסטים האטו את התנועה" אמר בן גביר והמשטרה מתכננת להגביר את חלוקת הדוחות. ראשי המחאה: נאפשר הגעה ברכבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 07:40 כב באדר התשפג

התוכנית של בן גביר והמשטרה לחסימות בנתב"ג: "לא הייתי מרוצה בכלל"
בן גביר והמפכ"ל, לא היה מרוצה, צילום: Flash90

לא היה מרוצה: בהערכת מצב שערך השר לביטחון לאומי עם מפכ"ל המשטרה וקצינם בכירים, הביע השר אכזבה מתוצאות הפעילות המשטרתית בשבוע שעבר. בן גביר הדגיש בפני המפכ"ל כי שבוע שעבר הצליחו המפגינים לגרום לפקקי ענק וכי הוא מצפה ליותר אגרסיביות משטרתית הפעם.

המשטרה תגביר את חלוקת הדוחות

"בשבוע שעבר האנרכיסטים האטו את התנועה, לא הייתי מרוצה בכלל" אמר בן גביר למפקדים, "האנרכיסטים פגעו בעשרות אלפים שטסו. המדיניות שלי היא לא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, גם נתב"ג הוא ציר מרכזי. אם יש מישהו שזה לא מתאים לו - שיבוא ויגיד" אמר השר. 

נתניהו ורעייתו עולים למטוס, ארכיון

נתניהו ורעייתו עולים למטוס, ארכיון צילום: Haim Zach/GPO

הקצינים הבכירים ובתוכם המפכ"ל ומפקד אגף התנועה, הדגישו בפני השר כי הלקחים משבוע שעבר הופקו וכי הם מתכננים לפעול השבוע אחרת. בין היתר, יחולקו הפעם הרבה יותר דוחות במטרה למנוע מהמפגינים להאט את התנועה ולגרום לפקקים סביב נתב"ג. בתוך כך, הודיע השר כי בדומה לשבוע שעבר, הוא מתכוון להגיע לחפ"ק המשטרתי בנתב"ג.

"נתניהו יפגוש בנו בכל פינה, טיסה או כנס שאליו יגיע"

מובילי המחאה מצד שני, נחושים להפגין שוב ולחסום את הנתיבים המובילים לנתב"ג וסביבתו, המוחים מתכננים להחל בהאטת התנועה סביב השעה 12:30. בנוסף הודיעו ראשי המחאה כי את הרכבת לנתב"ג הם אינם מתכוונים לחסום. "בזמן שהממשלה בראשותו מנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה, נתניהו, כמנהג רודנים רבים בעולם, בוחר בניתוק ובמסעות עונג עם משפחתו ברחבי העולם, על חשבון האזרחים" אמרו בארגוני המחאה והוסיפו: "נתניהו יפגוש בנו בכל פינה, טיסה או כנס שאליו יגיע. לא ניתן לו להרוס את חלום הדורות והחזון הציוני ולהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה. אנחנו קוראים לכל האזרחים והאזרחיות להגיע מחר לנתב"ג ולהביע את המחאה מול נתניהו".