נתניהו בהוראה חריגה לשרים: אל תיפגשו עם האמריקאים

ראש הממשלה הנחה את שרי הממשלה שלא לבקר בארצות הברית כל עוד הוא עצמו לא הוזמן: "הגעה של מי מהשרים תדגיש את חוסר ההגעה שלו" |וגם: הביקור של נתניהו באיחוד האמירויות נדחה בעקבות חודש הרמדאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 22:22 כא באדר התשפג

נתניהו בהוראה חריגה לשרים: אל תיפגשו עם האמריקאים
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שרים בממשלה שהביעו עניין בנסיעה לארצות הברית קיבלו הנחיה מראש הממשלה שלא לנסוע לוושינגטון, כך נחשף היום (ג') במהדורת הערב של חדשות 12. ההנחיה מגיעה בעקבות העובדה שנתניהו עצמו לא זומן לבית הלבן וזוהי דרכו "למחות" על העובדה הזו.

"הגעה של מי מהשרים תדגיש את חוסר ההגעה שלו"

גורמים הבקיאים בעניין אמרו לחדשות 12 כי  "הגעה של מי מהשרים תדגיש את חוסר ההגעה שלו, ולכן זו ההנחיה שעברה אליהם מטעם נתניהו, זולת רון דרמר שמשמש כסוג של שליח מטעמו". על פי הנחיית נתניהו, במידה ואחד השרים יטוס בכל מקרה נאסר עליו להיפגש עם גורמי ממשל אמריקנים. זאת בדומה למה שקרה בזמן ביקורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בארצות הברית.

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' בפגישתו עם ראשי הבונדס בוושינגטון | צילום: דוברות השר סמוטריץ'

"היו מגעים בשבועות האחרונים לגבי ביקור של נתניהו באמירויות"

הגורמים התייחסו גם לביקור של ראש הממשלה באיחוד האמירויות שהיה אמור לצאת בשבועות האחרונים, "היו מגעים בשבועות האחרונים לגבי ביקור של נתניהו באמירויות, אפילו היה תאריך ספציפי שדובר בו, אבל הביקור שוב לא תואם ולא יצא לפועל, וזאת משום שבאמירויות ביקשו להמתין עד אחרי חודש הרמדאן לבל עיתוי הביקור יביך אותם".

ממשל ביידן ייעץ לנתניהו "ללחוץ על הבלמים"

נזכיר כי ממשל ביידן הביע הסתייגות מהמהלכים אותה מקדמת ממשלת ישראל, בראשם הרפורמה המשפטית. כך למשל במהלך ראיון לפני כחודש אמר ביידן כי על הדמוקרטיה הישראלית להיות מבוססת על "מערכת של בלמים ואיזונים, על מערכת משפט עצמאית". 

נוסף לכך, שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ניידס, אמר לפני כשבועיים בריאיון לפודקאסט של יועצו לשעבר של נשיא ארצות הברית, דיוויד אקסלרוד ברשת CNN, כי ממשל ביידן ייעץ לנתניהו "ללחוץ על הבלמים" בכל מה שקשור לרפורמה במערכת המשפט.