פגישה משולשת הרפורמה המשפטית: הרצוג מנסה להביא לשיח בין לוין לחיות

נשיא המדינה קיים השבוע שיחות חשאיות עם בכירים בממשלה, בכנסת ובמערכת המשפט, כאשר מטרתו היא להביא להדברות בין שר המשפטים ובין נשיאת בית המשפט העליון | השבוע אמר הנשיא: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/23 23:17 כא בטבת התשפג

הרפורמה המשפטית: הרצוג מנסה להביא לשיח בין לוין לחיות
תתקיים פגישה משולשת?, צילום: Flash90

בשל המחאה הציבורית והפוליטית הנרחבת נגד הרפורמה במערכת המשפט, אותה הציג שר המשפטים יריב לוין, נשיא המדינה יצחק הרצוג, מקיים בימים האחרונים שיחות חשאיות עם בכירים בממשלה ובכנסת, כמו גם עם בכירים במערכת המשפט - זאת במטרה לפתח הידברות בין ראשי שלוש זרועות השלטון. כך פורסם הערב ב"ישראל היום". 

פגישות אלה יצטרפו לשיחות שקיים הנשיא במהלך השבוע עם מספר פוליטיקאים, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הפרסום הרצוג מנסה לגבש מתווה נרחב הכולל הסדרה מחדש של היחסים בין שלוש הרשויות.

משיחות שקיים הנשיא עולה כי בצד של שר המשפטים יריב לוין, קיימת נכונות להכניס תיקונים ושינויים בהצעת הרפורמה, וכך אמר גם באופן כללי בעת שהציג את הרפורמה. מלשכת שר המשפטים לוין נמסר ל"ישראל היום" כי אם ייקרא לפגישה אצל הנשיא - הוא יגיע. יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, שמחה רוטמן, הבהיר כי בדיוני הוועדה כי יהיה מוכן להכניס תיקונים בנוסח המקורי של ההצעות שפרסם. מנגד, מהמגעים שהתקיימו עם נשיאת העליון אסתר חיות, עולה כי לא תהיה מוכנה להתפשר על שינוי בשיטה המשפטית הקיימת, אולם תהיה מוכנה להידבר.

"בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן"

ביום שלישי השבוע, התייחס הנשיא לראשונה לרפורמה במערכת המשפט: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם", כתב הנשיא. "זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה". 

"בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן. אני פונה אליכם נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית – גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. אין לנו ארץ אחרת".

נתניהו: "מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני"