מכשיר את השטח: שמחה רוטמן מסביר לכם למה חייבים רפורמה במערכת המשפט

חבר הכנסת ויושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט מוציא ספר חדש שמנסה לעשות סדר ברפורמות במערכת המשפטית: "למה שהעם יבחר את השופטים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/23 11:31 כ בטבת התשפג

מכשיר את השטח: שמחה רוטמן מסביר לכם למה חייבים רפורמה במערכת המשפט
רוטמן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ארבע שנים אחרי ספרו "מפלגת בג"צ", ספר חדש של חבר הכנסת שמחה רוטמן עתיד לצאת בקרוב. הספר יקרא "למה שהעם יבחר את השופטים?", ועוסק בדיון הציבורי על הרפורמות המשפטיות הנחוצות לדעתו של רוטמן.

היסטוריה משפטית ארוכה

נזכיר כי רוטמן מונה ליושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט וכי הוא עוסק בנושא המשפטי כבר במשך שנים. רוטמן, עורך דין בהכשרתו, הקים את "התנועה למשילות ודמוקרטיה" והצטרף למפלגת "הציונות הדתית" במטרה לקדם את עמדותיו אלה.

בתפקידו כיו"ר הועדה שתעסוק ברפורמות, אמר רוטמן: "ועדת החוקה בראשותי תקיים דיוני עומק בנושאי הליבה של מערכת המשפט. כולם יישמעו, בנחת ולעומק ויתבקשו לחוות את דעתם לשאלות ולסוגיות שיוצגו להם על ידי ועל ידי חברי הוועדה. כשנחוש שבשלה העת להתקדם לכיוון נוסחים ופתרונות נעשה זאת, אולם רק אחרי שהדיון ימוצה".

"גלולת שפיות אדומה לאזרח הישראלי שרוצה להבין את הרקע לשינוי החשוב במערך השלטון"

מו"ל הוצאת הספרים "סלע מאיר", רותם סלע, כתב: "ב"למה שהעם יבחר את השופטים?" מעניק יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן גלולת שפיות אדומה לאזרח הישראלי שרוצה להבין את הרקע לשינוי החשוב במערך השלטון בישראל. בקצת יותר ממאה עמודים תלמדו: מה חשבו זקני מפא"י בזמן אמת על הקמת הועדה לבחירת שופטים, כיצד משפיעה שיטת הסניוריטי על סידורי החנייה בבית המשפט העליון, כיצד הפכה המהפכה השיפוטית את הרפורמה לחיונית ומדוע בדמוקרטיה הישראלית עורכי דין שווים יותר מאזרחים רגילים."

הלל גרשוני, עורך הספר, כתב גם הוא: "בשבועיים האחרונים זכיתי לשבת לישיבות צפופות וארוכות עם ידידי ח"כ שמחה רוטמן ויועצו החדש שמעון נטף, לעריכת הספר החדש שלו. זה ספר מעולה ומעורר מחשבה, עם המחשות והסברים על השיטה הקיימת ומה צריך לתקן בה. קריאת חובה לכל מי שמעוניין להעמיק בעומד מאחורי התוכנית לשינוי בחירת השופטים".