באקדמיה ללשון הרימו ידיים: לא עוסקים במילים מהסוג הזה

האקדמיה ללשון העברית נשאלה האם צורת היחיד של במבה היא אכן במבון והם נאלצו להבהיר: "לכל המסוקרנים ולכל מי שפנה אלינו בנושא הזה - האקדמיה אינה עוסקת במילים מן הסוג הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 21:04 כג בתשרי התשפג

באקדמיה ללשון הרימו ידיים: לא עוסקים במילים מהסוג הזה
צילום: shutterstock

האקדמיה ללשון עברית אחראית לחידושי לשון רבים שהתקבעו בחיינו, ואנשיה עמלים יומם ולילה כדי למצוא פתרונות יצירתיים ומעשיים למילים וביטויים חדשים שישתלבו בשגרת החיים של דוברי העברית בארץ ובעולם. בכל יום האקדמיה מקבלת שאלות מגוונות איך להגות נכון מילים בשפה העברית כמו שצריך, אך ישנן מילים שהיא אינה עוסקת.

"צורת היחיד של במבה היא אכן במבון? לכל המסוקרנים ולכל מי שפנה אלינו בנושא הזה – נאמר כי 'במבה' זה שם של מותג מסחרי והאקדמיה אינה עוסקת במילים מן הסוג הזה. בכל אופן בהיבט הלשוני נראה שהשם המסחרי 'במבה' מתייחס לחטיף באופן כללי אך השם הזה יכול להתייחס גם לכל אחת מן היחידות הקטנות של החטיף".

"כך גם בחטיפים אחרים כמו 'צ'יפס', 'ביסלי' או 'קליק'. גם למאכלים אחרים יש שם קיבוצי. למשל: אורז, סוכר, שוקולד. לפעמים כדי לציין את היחידות הקטנות משתמשים בצירופים כמו 'גרעיני אורז', "גרגרי סוכר", 'קוביות שוקולד', ולפי זה אפשר לומר למשל 'כדורי קליק' ו'חתיכות במבה'. ואיפה אתם בסוגיית במבה ובמבון?"