ליצמן בהכרזה מפתיעה: "אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד"

חבר הכנסת הוותיק מסיעת יהדות התורה, בעל העבר בשני משרדי ממשלה, מכריז כי לא יתמודד שוב לכנסת: "אני חושב שבגיל שלי לא צריך להגיע למצב שיסחבו אותי לכנסת" | על העיתוי אמר: "לא שייך לשום דבר של התיקים שלי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/21 17:30 כב בטבת התשפב

ליצמן בהכרזה מפתיעה: "אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד"
ליצמן , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מי שכיהן בעברו כשר הבריאות וכשר הבינוי והשיכון, וכיום משמש כחבר כנסת מטעם סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן, הכריז היום (א') כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. "אנחנו מקווים להפיל את הממשלה ונעשה הכול בכדי להגיע לממשלה חדשה".

בראיון לצמד העיתונאים משה גלסנר ואבי בלום בערוץ "כנסת", הצהיר ליצמן: "אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד, לא אלך לכנסת עוד פעם. אני חושב שבגיל שלי, אני מתקרב ל-74, קרוב ל-23 שנים בכנסת - לא צריך להגיע למצב שיסחבו אותי לכנסת".

בלי שנשאל, מיהר ליצמן להבהיר את עיתוי ההודעה שלו: "לא שייך לשום דבר של התיקים שלי, אין לי שום הסדר. קדנציה הבאה, החלטתי מזמן לא להתמודד יותר, צריך לתת לכוחות הצעירים. עשיתי משהו? אני פורש ללא קשר לשום הסדרי טיעון. חד שמעית, אין לי עסקת טיעון". 

עוזרו של ליצמן - אחד החשודים בפרשת השחיתות במשרד הבריאות

נזכיר כי בחודש יוני נחשף שעוזרו של ליצמן, מוטי בבצ'יק, הוא אחד החשודים בפרשת השחיתות במשרד הבריאות. במשטרה חושדים כי בבצ'יק פעל לכאורה במספר הזדמנויות ביחד עם כמה מהעצורים הנוספים ממניעים של בצע כסף לטובת שימור וקידום אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך שהוא מנצל את מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי.

עוד נבדק האם בעלי תפקידים בעבר ובהווה העבירו תרומות לעמותות שקשורות לעוזרו של ליצמן ובתמורה, כך על פי החשד, הוא פעל לריכוך הרפורמה שהוצעה לסימון מוצרים - רפורמה שאליה התנגדו בתנובה. בנוסף, בעלי התפקידים בתנובה עוכבו לחקירה. 

עו"ד עמית חדד המייצג את עוזרו של השר ליצמן, מוטי בבציק אמר לאחר חשיפת שמו: "אנחנו הסכמנו להארכת  המעצר של מוטי בבצ'יק עד יום שלישי בלילה. ביום שלישי הוא בעזרת השם ישתחרר. עד אז משטרת ישראל תחקור ותגלה את מה שאנחנו יודעים שמוטי בבצ'יק הוא עובד ציבור מהמעלה הראשונה, אחד שמוסר את נפשו וגופו לטובת הכלל. לכן אין לנו ספק שהתיק בעניינו יסתיים בשום דבר".